Χρόνια κατάθλιψη από την εφηβεία
Καλημέρα.
Είμαι 20 χρονών και είμαι φοιτητής. Από παιδί/έφηβος νιώθω μέσα μου κενό, βαρεμάρα (δεν έχω κανένα χόμπυ), απαισιοδοξία για το μέλλον και μεγάλη δυσκολία στο να κάνω διαπροσωπικές σχέσεις. Θα προσδιόριζα την έναρξη των συμπτωμάτων στην αρχή του Γυμνασίου, τα οποία όμως διαρκούν, άλλοτε σε μεγαλύτερο και άλλοτε σε μικρότερο βαθμό, μέχρι σήμερα. Έχω φίλους στην σχολή με τους οποίους μπορώ να βγω για έναν καφέ, να πάμε μια εκδρομή ή να βγούμε μια βόλτα το βράδυ. Αλλά οι σχέσεις μαζί τους είναι μόνο επιφανειακές (για το οποίο φταίω εγώ πιστεύω). Ενώ μερικές φορές περνάω καλά όταν βγαίνω, άλλες φορές βαριέμαι αφόρητα και θέλω να επιστρέψω σπίτι. Άλλες φορές προσπαθώ να τους αποφύγω γιατί βαριέμαι να βγω, και μπορεί να κάτσω σπίτι μόνος μου όπου βαριέμαι ακόμα περισσότερο.
Αρκετές μέρες ξυπνάω το πρωί και σκέφτομαι "Άντε πάλι τα ίδια...", και μερικές φορές περνάει από το μυαλό μου ως στιγμιαίες σκέψεις πως θα ήταν καλύτερα αν δεν είχα γεννηθεί, ή σκέφτομαι πως αν είχα ένα όπλο δίπλα μου ή αν πηδούσα από ένα ψηλό κτίριο, θα πονούσα για 1-2 δευτερόλεπτα αλλά μετά το μαρτύριο μου θα γλίτωνε. Οι σκέψεις όμως αυτές είναι απλώς σκέψεις και είμαι σίγουρος πως δεν πρόκεται να τις πραγματοποιήσω. Απλώς τις αναφέρω για να δείξω πως δεν είμαι πλέον διατεθειμένος να συνεχίσω να ζω έτσι.
Με την μετάβαση από το Γυμνάσιο στο Λύκειο, και μετά από το Λύκειο στο Πανεπιστήμιο, υποσχόμουν στον εαυτό μου πως θα προσπαθήσω να αλλάξω, να αποκτήσω χόμπυ και να δημιουργήσω πραγματικές σχέσεις που θα με γεμίζουν, και όχι επιφανειακές. Φυσικά, ποτέ δεν το πετύχαινα και απογοητευόμουν ακόμα περισσότερο.
Πλέον θεωρώ πως έτσι είναι ο χαρακτήρας μου και δεν μπορώ να κάνω κάτι για αυτό. Και πως μέχρι να πεθάνω θα πρέπει να μάθω να ζω έτσι (μόνος, με πιθανόν επιτυχημένη επαγγελματική ζωή αλλά 100% αποτυχημένη προσωπική ζωή).