Πρόβλημα από έναν φοιτητή
Καλησπέρα σας
Είμαι φοιτητής σε μια υψηλόβαθμη πολυτεχνειακή σχολή και μπαίνω αυτή τη στιγμή στο τελευταίο έτος της σχολής(5ο). Λόγω λανθασμένων παρελθοντικών επιλογών αυτή τη στιγμή χρωστάω αρκετά μαθήματα, τα μισά της σχολής και παραπάνω, αν και στις 2 τελευταίες εξεταστικές περιόδους κανώ μεγάλη προσπάθεια και όσα μαθήματα έχω περάσει είναι αρκετά απαιτητικά και με ικανοποιητικό μέσο όρο( γύρω στο 7). Τα γεγονότα που με οδήγησαν στο να αφήσω τη σχολή ήταν με σειρά χρονικής εμφάνισης η συσσωρευμένη κούραση και η απάθεια μου προς τη σχολή, η εμμονή μου να αποκτήσω την πρώτη κοπέλα, η ομορφιά της απόκτησης μιας σχέσης- μάλιστα στην ίδια περίοδο είχα και την καλύτερη ακαδημαική μου απόδοση- και τέλος δύο χωρισμοί από τη συγκεκριμένη κοπέλα, ένας που διήρκησε για λίγες μέρες και ένας τελειωτικός που ωστόσο και οι δύο συνέπεσαν με εξεταστικές και με πήγαν αρκετά πίσω. Ωστόσο τώρα βλέπω αρκετούς συμφοιτητές μου που έχουν προχωρήσει και σε λιγότερο από ένα χρόνο θα έχουν πάρει πτυχίο και θα ψάχνουν για μεταπτυχιακό. Και εγώ φοβάμαι, πως ακόμα και αν τελειώσω τη σχολή στα έξι χρόνια, με κανονική διάρκεια κύκλου σπουδών τα πέντα έτη, θα έχω χάσει αρκετές ευκαιρίες σε μπεταπτυχιακά προγράμματα και αρκετές ευκαιρίες στη ζωή μου. Με τις σκέψεις αυτές, ότι λόγω δικών μου λαθών ίσως να έχω καταδικάσει το μέλλον μου, σκέφτομαι πολύ αρνητικά και πολλές φορές σκέφτομαι να βλάψω και τον ίδιο μου τον εαυτό. Πώς όμως μπορώ να επαναφέρω τη ζωή μου σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο που θα είμαι ικανοποιημένος με τον εαυτό μου;Ξέρω ότι το πρώτο μέλημα είναι να τελειώσω τη σχολή και θα την τελειώσω.Πώς όμως μπορώ να ηρεμήσω από τις σκέψεις πως η αργοπορία μου έστω και ένα χρόνο στο τελείωμα της μπορεί να μου στερήσει αρκετές επιλογές σε μεταπτυχιακά αλλά και σε επαγγελματικές επιλογές;Και κυρίως πώς μπορώ να αποκτήσω αυτοπεποίθηση πως παρά την παλιότερη ανοργανωσιά και αμέλεια στα μαθήματα μπορώ να έχω μια καλύτερη και κοινωνικά άξια πορεία ακαδημαικά και επαγγελματι