Originally Posted by
M87
Όταν ήσουν παιδάκι και σε έβαζε η μάνα σου να πλένεις τα δόντια σου, να τα τρίβεις πάνω-κάτω, δεξιά-αριστερά και σε κύκλους με μια βούρτσα και μια πάστα σε σωληνάριο δύό φορές τη μέρα, καταλάβαινες "γιατί"; Το πιο πιθανόν είναι πως "όχι", δεν καταλάβαινες. ίσως μάλιστα χρειάστηκε να κάνεις ένα-δυό σφραγίσματα, ή μια απονεύρωση ή ακόμα και εξαγωγή για να το καταλάβεις.
Για σένα δεν υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι μαθαίνουν ΜΟΝΟ με σφαλιάρες; Η παροιμία λέει:
"Ο έξυπνος μαθαίνει από τα λάθη του... Ο πολύ έξυπνος από τα λάθη των άλλων... Ο βλάκας δεν μαθαίνει ποτέ."
Πότε έβαλες μυαλό να μην ακουμπάς το χέρι στο μάτι της κουζίνας Antonis76; Όταν σου το είπε η μάνα σου να μη το βάζεις ή όταν έκαψες τα δάχτυλα σου; Γιατί υποθέτεις ότι "όλα τα δάχτυλα είναι το ίδιο" και ότι όλοι κουβαλάμε τα ίδια μυαλά με σένα;
Ας αντιστρέψουμε τους ρόλους για να δούμε τι θα καταλάβεις:
Έστω ότι σου αναθέτουν να διδάξεις μια τάξη παιδιών δημοτικού "κάτι". Εσύ ξέρεις ότι θα έχεις μια τάξη να διδάξεις και αν είσαι ρεαλιστής, θα υποθέσεις ότι κάποια από τα παιδιά είναι έξυπνα, άλλα είναι μέτρια και άλλα είναι "Παναγιά βοήθα!". Αυτό που δεν ξέρεις είναι ποιά και πόσα είναι τα έξυπνα και δεν μπορείς να διαχωρίσεις την τάξη γιατί θα καταλήξεις να κάνεις την ίδια δουλειά δύο ή τρεις φορές αναλόγως σε πόσες επιμέρους τάξεις χώριζες τα παιδιά.
Το ερώτημα είναι: Πως θα διδάξεις αυτό το "κάτι" ώστε να είσαι σίγουρος ότι το μάθημα θα το μάθουν ΟΛΑ τα παιδιά;
Όταν απαντήσεις σε αυτό το απλό παράδειγμα, βγες μια βόλτα και αναρωτήσου τα ίδια, όχι για μια τάξη 20~30 μαθητών, αλλά 7 δις ανθρώπων από διαφορετικές χώρες, που μιλάνε άλλες γλώσσες, που ΔΕΝ ζουν στον ίδιο γεωγραφικό χώρο κλπ. Με ποιόν τρόπο θα έδινες ΣΕ ΟΛΟΥΣ να καταλάβουν κάτι;
Μήπως τελικά, το μάθημα "με ασφαλιάρες" είναι επιβεβλημένο λόγω των πιο αδύναμων μελών της κοινωνίας των 7 δις την οποία έχουμε;