Στην ψυχολογία
Printable View
Στην ψυχολογία
Ας υποθεσω πως εχουν ζήσει σε ενα πολεμικο περιβαλλον καποιοι ανθρωποι αλλα ορισμενοι απο αυτους περασαν καλα γιατι τους αρεσε το πολεμικο περιβαλλον ενω δυο τρεις δεν περασαν καλα γιατι δεν τους αρεσε, δεν τους εκπροσωπουσε σαν ιδεολογια. Άρα στην προκείμενη περίπτωση ποιο ειναι το πρόβλημα; το αρρωστημένο περιβάλλον η οι δυο τρεις άνθρωποι που δεν τους άρεσε;
Εν πάση περιπτώσει, δεν είναι όλα διαταραχές, ούτε υποκειμενικές/ αντικειμενικές προθέσεις.
Είναι απλό το θέμα. Αν ρίξω εγώ πχ μια κλωτσιά σε μια γάτα ότι και να υποστηρίξω δεν μπορώ να αναιρέσω την κλωτσιά που έριξα σε μια γάτα. Αν όμως πεταχτεί μια γάτα και πέσει πάνω στο πόδι μου την ώρα που το κουνούσα τότε και πάλι η γάτα θα φάει την κλωτσιά αλλά αυτό δεν θα έχει προέλθει από την πρόθεση μου να κλοτσήσω την γάτα. Σε κάθε περίπτωση αν έβρισκα ένα λιοντάρι στον δρόμο μου θα απέφευγα να το κλοτσήσω σε πρώτη φάση, για να μην μου φάει το πόδι. Αν όμως έπεφτε στο πόδι μου, όπως και η γάτα, τότε και πάλι ενστικτωδώς θα το απεύφευγα. Τεσπα ο άνθρωπος κάνει τα πάντα για να επιβιώσει σε πρώτη φάση και σε δεύτερη, εφόσον έχει καταφέρει το πρώτο, για να επιβεβαιώσει την θρασύτητα της ύπαρξης του.
αντικειμενικά όλα είναι υποκειμενικά
Quote:
Originally posted by pelariry
αντικειμενικά όλα είναι υποκειμενικά
Αφού αντικειμενικά όλα είναι υποκειμενικά τότε το να είναι όλα υποκειμενικά είναι αντικειμενικό. Οπότε δεν είναι όλα υποκειμενικά :O
Τι είπες τώρα...! very smart.
ακριβώς γι\' αυτό είναι όλα υποκειμενικάQuote:
Originally posted by PETRAN
Quote:
Originally posted by pelariry
αντικειμενικά όλα είναι υποκειμενικά
Αφού αντικειμενικά όλα είναι υποκειμενικά τότε το να είναι όλα υποκειμενικά είναι αντικειμενικό. Οπότε δεν είναι όλα υποκειμενικά :O
Ούτως η άλλως κάποιες αλήθειες είναι ανθρώπινα αντικειμενικές, δηλαδή πρέπει να παρατηρηθούν απο τον άνθρωπο για να αποκτήσουν μια αντικειμενικότητα. Τώρα για την ψυχολογία .. δεν ξέρω τι μπορεί να είναι αντικειμενικό? αν λόγου χάρη διαφωνούμε μεταξύ μας ποιο χρώμα είναι άσπρο και πιο μαύρο?Quote:
Originally posted by pelariry
αντικειμενικά όλα είναι υποκειμενικά
φιλε μου
παρατηρω πως προσπαθεις να βαλεις ορισμους συμπεριφορων,τι ειναι λογικο,τι ειναι σωστο τι οχι.
ο ιδιος ανθρωπος σε 2 πανομοιοτυπες καταστασεις σε διαφορετικη ομως ηλικια κανει διαφορετικα πραγματα.
ακομα και τα ατομα που λες πως μπορει να περναν καλα στον πολεμο,αν τους τυχει μετα απο 10 χρονια μπορει να περναν ασχημα.
ολοι ειμαστε διαφορετικοι,και ειμαστε διαφορετικοι ακομα και ατομικα αναλογα σε ποια \"φαση\" ειμαστε.
επειδη καταλαβαινω πως το ερωτημα σου ειναι,ποιος ειναι φυσιολογικος στο φιναλε και ποιος οχι
ο ορισμος του φυσιολογικου ειναι οτι κανουν οι περισσοτεροι.
αν ζουσαμε σε μια κοινωνια που τα παιδια πετουσαν τους γονεις τους απο τα βραχια οταν φτανουν τα 50 και εσυ δεν το εκανες γιατι τους αγαπουσες θα σε λεγαν ανωμαλο και θα σε χτυπουσαν.
η διαφορετικοτητα δεν ειναι ασχημο πραγμα.ειδικα οταν βασιζεται σε ποιοτικη συμπεριφορα.
σταματα να σκεφτεσαι πως θα σε αποδεχτουν οι αλλοι και τι πιστευουν αυτοι για σενα.αν σε θεωρουν φυσιολογικο η οχι.
σε πληροφορω πως και οι \"φυσιολογικοι\" ελαχιστες πραγματικες παρεες κανουν με τους αλλους \"φυσιολογικους\",συνηθως βριζονται και προσπαθουν να εκμεταλευτουν ο ενας τον αλλον.
και ενας \"φυσιολογικος\" το ιδιο θα κανει και με σενα,και ουτε τον νοιαζει τι εισαι η τι δεν εισαι,τον εαυτουλη του κοιταει και πως θα περναει καλα αυτος εις βαρος σου.
παντα υπαρχουν οι εξαιρεσεις οι οποιες οσο παν και λιγοστευουν.
η ζωη ειναι ενας αγωνας ,να προσπαθησουμε να κρατησουμε καποιες αρχες με το να ικανοποιησουμε την ταση μας να υποκυπτουμε στις προκλησεις.
και πλεον το δευτερο μας εχει παρει και μας εχει παρασυρει μεχρι εκει που δεν παει.
σε καθε κατασταση που αντιμετωπιζουμε προσπαθουμε να βρουμε την χρυση τομη,που ειναι διαφορετικη ομως ακομα και σε ιδιες περιπτωσεις.
δεν υπαρχει ορισμος οτι αυτο πρεπει να κανουμε.κανουμε το καλυτερο αναλογα με το τι θελουμε και το τι ειμαστε προετοιμασμενοι να χασουμε η να κερδισουμε αναλογα με την ψυχικη μας κατασταση εκεινη τη στιγμη.
ολα ειναι ρευστα ,να το θυμασαι αυτο,δεν υπαρχει τιποτα σταθερο,τιποτα στερεο
το στερεο ειναι ψευδαισθηση.
η φιλοσοφια εινια κατι σαν την κβαντικη φυσικη.δεν ξερουμε τιποτα ακριβως ,τιποτα δνε ειναι σιγουρο αλλα τεινει μεσα απο την αοριστια να παει καπου.
και μεσα απο τα αοριστα κομματια βρισκεις τον εαυτο σου.
και οταν καποια στιγμη βρεις την περιληψη απο τα αοριστα κομματια ,και καταλαβεις τον δρομο σου,τοτε αρχιζεις και τα εξερευνεις.
ισως σε μπερδεψα αλλα τα πραγματα ειναι μπερδεμενα απο μονα τους.
το σιγουρο ειναι πως δεν υπαρχουν σταθερες ,ολα ειναι ρευστα.
οταν το χωνεψεις αυτο μεσα σου,πολλα πραγματα θα αρχισουν να βρισκουν την λυση τους
Quote:
Originally posted by pelariry
ακριβώς γι\' αυτό είναι όλα υποκειμενικάQuote:
Originally posted by PETRAN
Quote:
Originally posted by pelariry
αντικειμενικά όλα είναι υποκειμενικά
Αφού αντικειμενικά όλα είναι υποκειμενικά τότε το να είναι όλα υποκειμενικά είναι αντικειμενικό. Οπότε δεν είναι όλα υποκειμενικά :O
Λες \"αντικειμενικά είναι όλα υποκειμενικά\". Δηλαδή είναι αντικειμενικό να είναι όλα υποκειμενικά. Είναι μια απόλυτη αλήθεια να είναι όλα υποκειμενικά. Οπότε άκυρο του ότι όλα είναι υποκειμενικά :P
Ευχαριστώ για την απάντηση σου.Quote:
Originally posted by Empneustns
φιλε μου
παρατηρω πως προσπαθεις να βαλεις ορισμους συμπεριφορων,τι ειναι λογικο,τι ειναι σωστο τι οχι.
ο ιδιος ανθρωπος σε 2 πανομοιοτυπες καταστασεις σε διαφορετικη ομως ηλικια κανει διαφορετικα πραγματα.
ακομα και τα ατομα που λες πως μπορει να περναν καλα στον πολεμο,αν τους τυχει μετα απο 10 χρονια μπορει να περναν ασχημα.
ολοι ειμαστε διαφορετικοι,και ειμαστε διαφορετικοι ακομα και ατομικα αναλογα σε ποια \"φαση\" ειμαστε.
επειδη καταλαβαινω πως το ερωτημα σου ειναι,ποιος ειναι φυσιολογικος στο φιναλε και ποιος οχι
ο ορισμος του φυσιολογικου ειναι οτι κανουν οι περισσοτεροι.
αν ζουσαμε σε μια κοινωνια που τα παιδια πετουσαν τους γονεις τους απο τα βραχια οταν φτανουν τα 50 και εσυ δεν το εκανες γιατι τους αγαπουσες θα σε λεγαν ανωμαλο και θα σε χτυπουσαν.
η διαφορετικοτητα δεν ειναι ασχημο πραγμα.ειδικα οταν βασιζεται σε ποιοτικη συμπεριφορα.
σταματα να σκεφτεσαι πως θα σε αποδεχτουν οι αλλοι και τι πιστευουν αυτοι για σενα.αν σε θεωρουν φυσιολογικο η οχι.
σε πληροφορω πως και οι \"φυσιολογικοι\" ελαχιστες πραγματικες παρεες κανουν με τους αλλους \"φυσιολογικους\",συνηθως βριζονται και προσπαθουν να εκμεταλευτουν ο ενας τον αλλον.
και ενας \"φυσιολογικος\" το ιδιο θα κανει και με σενα,και ουτε τον νοιαζει τι εισαι η τι δεν εισαι,τον εαυτουλη του κοιταει και πως θα περναει καλα αυτος εις βαρος σου.
παντα υπαρχουν οι εξαιρεσεις οι οποιες οσο παν και λιγοστευουν.
η ζωη ειναι ενας αγωνας ,να προσπαθησουμε να κρατησουμε καποιες αρχες με το να ικανοποιησουμε την ταση μας να υποκυπτουμε στις προκλησεις.
και πλεον το δευτερο μας εχει παρει και μας εχει παρασυρει μεχρι εκει που δεν παει.
σε καθε κατασταση που αντιμετωπιζουμε προσπαθουμε να βρουμε την χρυση τομη,που ειναι διαφορετικη ομως ακομα και σε ιδιες περιπτωσεις.
δεν υπαρχει ορισμος οτι αυτο πρεπει να κανουμε.κανουμε το καλυτερο αναλογα με το τι θελουμε και το τι ειμαστε προετοιμασμενοι να χασουμε η να κερδισουμε αναλογα με την ψυχικη μας κατασταση εκεινη τη στιγμη.
ολα ειναι ρευστα ,να το θυμασαι αυτο,δεν υπαρχει τιποτα σταθερο,τιποτα στερεο
το στερεο ειναι ψευδαισθηση.
η φιλοσοφια εινια κατι σαν την κβαντικη φυσικη.δεν ξερουμε τιποτα ακριβως ,τιποτα δνε ειναι σιγουρο αλλα τεινει μεσα απο την αοριστια να παει καπου.
και μεσα απο τα αοριστα κομματια βρισκεις τον εαυτο σου.
και οταν καποια στιγμη βρεις την περιληψη απο τα αοριστα κομματια ,και καταλαβεις τον δρομο σου,τοτε αρχιζεις και τα εξερευνεις.
ισως σε μπερδεψα αλλα τα πραγματα ειναι μπερδεμενα απο μονα τους.
το σιγουρο ειναι πως δεν υπαρχουν σταθερες ,ολα ειναι ρευστα.
οταν το χωνεψεις αυτο μεσα σου,πολλα πραγματα θα αρχισουν να βρισκουν την λυση τους
πετράν έβαλα την εξαίρεση στον κανόνα.Quote:
Originally posted by PETRAN
Λες \"αντικειμενικά είναι όλα υποκειμενικά\". Δηλαδή είναι αντικειμενικό να είναι όλα υποκειμενικά. Είναι μια απόλυτη αλήθεια να είναι όλα υποκειμενικά. Οπότε άκυρο του ότι όλα είναι υποκειμενικά :P
ο κανόνας είναι \"όλα είναι υποκειμενικά\".
αντίρρηση \"δεν υπάρχει αντικειμενική αλήθεια;\"
η εξαίρεση είναι \"αντικειμενικά όλα είναι υποκειμενικά\".
αντικειμενικά όλα είναι υποκειμενικά λοιπόν, αλλά και αυτό είναι κάτι το υποκειμενικό οπότε ισχύει ο συλλογισμός μου.
οπότε πάμε για ύπνο κατερίνα κτλ κτλ κτλ
Διαφωνώ.Quote:
Originally posted by pelariry
ακριβώς γι\' αυτό είναι όλα υποκειμενικάQuote:
Originally posted by PETRAN
Quote:
Originally posted by pelariry
αντικειμενικά όλα είναι υποκειμενικά
Αφού αντικειμενικά όλα είναι υποκειμενικά τότε το να είναι όλα υποκειμενικά είναι αντικειμενικό. Οπότε δεν είναι όλα υποκειμενικά :O
Υπάρχουν κάποιες κοινές παραδοχές, δηλαδή πράγματα που αποδέχονται όλοι και κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί. Υπάρχει δηλαδή γενική ομοφωνία ως προς αυτά.
Τώρα δεν ξέρω κατά πόσο είναι σχετικό αυτό που λέω με το θέμα του θεματοθέτη, αλλά πιάστηκα από αυτήν σου την φράση.
Quote:
Originally posted by pelariry
πετράν έβαλα την εξαίρεση στον κανόνα.Quote:
Originally posted by PETRAN
Λες \"αντικειμενικά είναι όλα υποκειμενικά\". Δηλαδή είναι αντικειμενικό να είναι όλα υποκειμενικά. Είναι μια απόλυτη αλήθεια να είναι όλα υποκειμενικά. Οπότε άκυρο του ότι όλα είναι υποκειμενικά :P
ο κανόνας είναι \"όλα είναι υποκειμενικά\".
αντίρρηση \"δεν υπάρχει αντικειμενική αλήθεια;\"
η εξαίρεση είναι \"αντικειμενικά όλα είναι υποκειμενικά\".
αντικειμενικά όλα είναι υποκειμενικά λοιπόν, αλλά και αυτό είναι κάτι το υποκειμενικό οπότε ισχύει ο συλλογισμός μου.
οπότε πάμε για ύπνο κατερίνα κτλ κτλ κτλ
Hm νομίζω ότι δεν βγάζει πολύ νόημα αυτό που λες.:P
Καταρχάς άν ίσχυε αυτό που λες τότε δεν θα χρειάζονταν να κάνουμε αυτή την συζήτηση γιατί και οι δύο θα είχαμε ταυτόχρονα...δίκιο! Ένα παλιό παράδοξο στην φιλοσοφία της λογικής που ακυρώνει την έννοια του παν-υποκειμενικού :P
πες μου ένα αντικειμενικό πράγμα, ένα.
Quote:
Originally posted by pelariry
πες μου ένα αντικειμενικό πράγμα, ένα.
Το γεγονός ότι δεν μπορούν να ισχύουν ταυτόχρονα και τα δύο από αυτά που λέμε είναι αντικειμενικό
άρα η αντικειμενικότητα είναι ανθρώπινο κατασκεύασμα άρα υποκειμενικό;
έδιτ:ονειροπλασμένος, συγγνώμη για το θέμα σου. θα ζητήσω από τη διαχείριση αν θέλεις να διαχωρίσει τα θέματα.:)
Quote:
Originally posted by pelariry
άρα η αντικειμενικότητα είναι ανθρώπινο κατασκεύασμα άρα υποκειμενικό;
Λολ? Πως προκύπτει αυτό?
Λες στην αρχή. \"Αντικειμενικά είναι όλα υποκειμενικά\"
Οπότε λες καθαρά ότι είναι αντικειμενικό να είναι όλα υποκειμενικά. Γιατί όλα τα υποκειμενικά πράγματα εμπίπτουν στην κατηγορία του \"αντικειμενικού\".
Το γεγονός ότι δεν μπορεί να ισχύουν και τα δύο από αυτά που λέμε είναι αντικειμενικό, γιατί προφανώς ισχύει το ένα από αυτά, δεν μπορούν να ισχύουν και τα δύο ταυτόχρονα. Τα να ίσχυαν και τα δύο ταυτόχρονα θα ήταν υποκειμενικό, κάτι που φυσικά οδηγεί σε παράδοξο.
Αυτό που κάνεις τώρα λέγεται \"κυκλική λογική\" και είναι λάθος. Όλα τα υποκειμενικά είναι αντικειμενικά. Γιατί είναι αντικειμενικά? Γιατί είναι υποκειμενικά.
λολ τι σκάλωμα και αυτό
Μπορει η γενικευση, οταν αφορα αλλες γενικευσεις, να ακολουθει αλλους κανονες ως προς την ορθοτητα η μη της.
Yours,
Μυτης.
Υ.Γ. PETRAN, απο κατηγορικη ευχερεια πως τα παμε? Τα μπερδευουμε τα επιπεδα αφαιρεσης που και που? Εγω προσωπικα μπερδευω το μπρος και πισω στις μπλουζες αλλα δεν εχω κανει σχετικο γνωσιακο test.
Quote:
Originally posted by oboro
Μπορει η γενικευση, οταν αφορα αλλες γενικευσεις, να ακολουθει αλλους κανονες ως προς την ορθοτητα η μη της.
Yours,
Μυτης.
Υ.Γ. PETRAN, απο κατηγορικη ευχερεια πως τα παμε? Τα μπερδευουμε τα επιπεδα αφαιρεσης που και που? Εγω προσωπικα μπερδευω το μπρος και πισω στις μπλουζες αλλα δεν εχω κανει σχετικο γνωσιακο test.
Τι γενίκευση? Εδώ δεν υπήρχε γενίκευση από επιμέρους παραδείγματα αλλά επαγωγή επιμέρους κανόνων από γενικές κατηγορίες
What do you mean bobo?
Χαιρομαι που μπορεις ζητας διευκρινισεις χωρις παραλληλα να χλευαζεις.
Εχεις ακουσει το επιχειρημα, \"δεν ισχυει ο ισχυρισμος οτι ολες οι γενικευσεις ειναι λαθος, γιατι αποτελει ο ιδιος γενικευση?\"
Ειναι λαθος λογικη.
Τελος οτι δεν ξεχωριζεις πανω απο 1-2 επιπεδα αφαιρεσης νομιζω φαινεται απο το πως εχεις τοποθετησει τη γνωσιακη θεωρια στο κεντρο των παντων. Το ολικο σημειο αναφορας. Μονομανια κοινως. Κολλημα, πως το λενε. Επαψα να ειμαι ετσι στα 20 μου, εσυ ομως δεν μπορεις να μη γυρισεις την κουβεντα στη γνωσιακη ακομα και σε ασχετου θεματολογιας συζητησεις.
Τι εχει να πει για την μονομανια η γνωσιακη, αληθεια?
Quote:
Originally posted by oboro
Χαιρομαι που μπορεις ζητας διευκρινισεις χωρις παραλληλα να χλευαζεις.
Εχεις ακουσει το επιχειρημα, \"δεν ισχυει ο ισχυρισμος οτι ολες οι γενικευσεις ειναι λαθος, γιατι αποτελει ο ιδιος γενικευση?\"
Okkk και πως κολλάει αυτό με το παράδειγμα του/της pelariry \"αντικειμενικά όλα είναι υποκειμενικά\" και με αυτό που είπα μετά?
Quote:
Τελος οτι δεν ξεχωριζεις πανω απο 1-2 επιπεδα αφαιρεσης νομιζω φαινεται απο το πως εχεις τοποθετησει τη γνωσιακη θεωρια στο κεντρο των παντων. Το ολικο σημειο αναφορας. Μονομανια κοινως. Κολλημα, πως το λενε. Επαψα να ειμαι ετσι στα 20 μου, εσυ ομως δεν μπορεις να μη γυρισεις την κουβεντα στη γνωσιακη ακομα και σε ασχετου θεματολογιας συζητησεις.
Τι εχει να πει για την μονομανια η γνωσιακη, αληθεια?
Τα χεις μπερδέψει. Τι σχέση έχει η γνωσιακή με όλα αυτά? Αυτά που λέμε είναι επαγωγικός αριστοτελικός λογισμός. Καμία σχέση με γνωσιακή. Άλλο η λογική, άλλο η γνωσιακή ψυχολογία (που δεν έχει καμία σχέση με αυτά) και άλλο η γνωσιακή θεραπεία (που επίσης καμία σχέση με αυτά). Ίσα ίσα η γνωσιακή θεραπεία πάει προς μια soft θεώρηση που είπε ο/η pelariry ότι μερικά πράγματα είναι υποκειμενικά.
Οτι ισως, λεω ισως, αλλο να γενικευει κανεις απο επιμερους κατηγοριες, επαγωγικα (στην οριζοντιο, ας πουμε), κι αλλο να γενικευει απο επιμερους γενικευσεις, στην κατακορυφο. Εκει παιζει το θεμα του σε ποιο επιπεδο αφαιρεσης βρισκεται η καθε μια απο τις γενικευσεις αυτες. Δεν ειδα να το επισημαινει κανεις. Πολυ γραμμικη θεωρηση της λογικης.Quote:
Originally posted by PETRAN
Okkk και πως κολλάει αυτό με το παράδειγμα του/της pelariry \"αντικειμενικά όλα είναι υποκειμενικά\" και με αυτό που είπα μετά?
Μα δεν ειναι προβλημα της γνωσιακης θεωριας. Ειναι η ειρωνια οσων τη χρησιμοποιουν για να πεσουν μετα στα παραπτωματα που η ιδια κατακεραυνωνει τοσο αποτελεσματικα: να μην βλεπουν αλλα επιπεδα αφαιρεσης περα απο τα δικα τους και των απο κατω.Quote:
Τα χεις μπερδέψει. Τι σχέση έχει η γνωσιακή με όλα αυτά? Αυτά που λέμε είναι επαγωγικός αριστοτελικός λογισμός. Καμία σχέση με γνωσιακή. Άλλο η λογική, άλλο η γνωσιακή ψυχολογία (που δεν έχει καμία σχέση με αυτά) και άλλο η γνωσιακή θεραπεία (που επίσης καμία σχέση με αυτά). Ίσα ίσα η γνωσιακή θεραπεία πάει προς μια soft θεώρηση που είπε ο/η pelariry ότι μερικά πράγματα είναι υποκειμενικά.
Καλα εννοειται δεν πειραζει να ειναι μονομανης καποιος, ετσι? Με την μονομανια αυτη καθ\' εαυτη δεν εχω προβλημα. Το να ξεφευγει ομως σε συμπεριφορες οπως η δικη σου τους τελευταιους μηνες, ε, ειναι προβλημα πλεον... αντικειμενικα. Εκτος κι αν το βρισκεις θετικο να το παιζεις guru στο Α θρεντ και να βριζεις κοσμο δεξια και αριστερα στο Β, συχνα την ιδια μερα. Αυτο ειναι που βρισκω απαραδεκτο, man petran. Απο διανοητικοποιημενους μονομανεις αλλο τιποτε, σιγα και τι εγινε. Μια χαρα ερευνητες μπορουν να γινουν. Το θεμα ειναι, εμεις τι φταιμε οταν ξεφευγουν. Ο χαρακτηρας ειναι παντα το θεμα σ\' αυτο το φορουμ, τελικα...
υποκειμενικά δεν υπάρχει αντικειμενικότητα (η αντικειμενική μου αλήθεια) αλλά και αυτό είναι κάτι το υποκειμενικό (η επιβεβαίωση του συλλογισμού).Quote:
Originally posted by PETRAN
Λες στην αρχή. \"Αντικειμενικά είναι όλα υποκειμενικά\"
Οπότε λες καθαρά ότι είναι αντικειμενικό να είναι όλα υποκειμενικά. Γιατί όλα τα υποκειμενικά πράγματα εμπίπτουν στην κατηγορία του \"αντικειμενικού\".
Quote:
Originally posted by oboro
Οτι ισως, λεω ισως, αλλο να γενικευει κανεις απο επιμερους κατηγοριες, επαγωγικα (στην οριζοντιο, ας πουμε), κι αλλο να γενικευει απο επιμερους γενικευσεις, στην κατακορυφο. Εκει παιζει το θεμα του σε ποιο επιπεδο αφαιρεσης βρισκεται η καθε μια απο τις γενικευσεις αυτες. Δεν ειδα να το επισημαινει κανεις. Πολυ γραμμικη θεωρηση της λογικης.
Δεν κατάλαβα τι λες. Στην επαγωγική βγαίνουν επιμέρους συμπεράσματα από γενικές κατηγορίες-από πάνω προς τα κάτω-και στην παραγωγική βγαίνουν γενικές κατηγορίες από επιμέρους συμπεράσματα-από κάτω προς τα πάνω. Το συγκεκριμένο παράδειγμα του/της pelariry ήταν επαγωγικό γιατί έλεγε \"αντειμενικά όλα είναι υποκειμενικά\". Αυτό επίσης δεν έχει σχέση με γνωσιακή. Εξήγησε μου αυτό ποθ λες σε σχέση με το συγκεκριμένο παράδειγμα.
Quote:
Μα δεν ειναι προβλημα της γνωσιακης θεωριας. Ειναι η ειρωνια οσων τη χρησιμοποιουν για να πεσουν μετα στα παραπτωματα που η ιδια κατακεραυνωνει τοσο αποτελεσματικα: να μην βλεπουν αλλα επιπεδα αφαιρεσης περα απο τα δικα τους και των απο κατω.
Καλα εννοειται δεν πειραζει να ειναι μονομανης καποιος, ετσι? Με την μονομανια αυτη καθ\' εαυτη δεν εχω προβλημα. Το να ξεφευγει ομως σε συμπεριφορες οπως η δικη σου τους τελευταιους μηνες, ε, ειναι προβλημα πλεον... αντικειμενικα. Εκτος κι αν το βρισκεις θετικο να το παιζεις guru στο Α θρεντ και να βριζεις κοσμο δεξια και αριστερα στο Β, συχνα την ιδια μερα. Αυτο ειναι που βρισκω απαραδεκτο, man petran. Απο διανοητικοποιημενους μονομανεις αλλο τιποτε, σιγα και τι εγινε. Μια χαρα ερευνητες μπορουν να γινουν. Το θεμα ειναι, εμεις τι φταιμε οταν ξεφευγουν. Ο χαρακτηρας ειναι παντα το θεμα σ\' αυτο το φορουμ, τελικα...
Τι εννοείς με το \"μονομανείς\"? Δεν είμαι φαν της γνωσιακής θεραπείας αλλά σαν ερευνητής έχω εργαστεί με τις πειραματικές μεθόδους της γνωστικής ψυχολογίας και νευροεπιστήμης. Αλλά αυτό είναι εντελώς άσχετο με τα υπόλοιπα που αναφέρεις.
Quote:
Originally posted by pelariry
υποκειμενικά δεν υπάρχει αντικειμενικότητα (η αντικειμενική μου αλήθεια) αλλά και αυτό είναι κάτι το υποκειμενικό (η επιβεβαίωση του συλλογισμού).Quote:
Originally posted by PETRAN
Λες στην αρχή. \"Αντικειμενικά είναι όλα υποκειμενικά\"
Οπότε λες καθαρά ότι είναι αντικειμενικό να είναι όλα υποκειμενικά. Γιατί όλα τα υποκειμενικά πράγματα εμπίπτουν στην κατηγορία του \"αντικειμενικού\".
Ναι αυτό είναι κυκλική λογική. Υποκειμενικά δεν υπάρχει αντικειμενικότητα. Γιατί δεν υπάρχει αντικειμενικότητα? Γιατί είναι υποκειμενικά. Σαν να λες ότι τα υποκειμενικά είναι υποκειμενικά.
Αντικειμενικό στην ψυχολογία θα μπορούσε να θεωρηθεί το γεγονός πως ότι μας συμβαίνει σε πραγματικό χρόνο δεν αλλάζει. Ότι δηλαδή το μυαλό, με τα εγκεφαλικά του κύτταρα, λειτουργεί προσθετικά (προσθέτει εμπειρίες) στην ουσία δεν τις αφαιρεί ποτέ από μέσα του, τις διαφυλάσσει όταν δεν μπορεί να τις θυμηθεί όλες σε κάποιο σημείο του εγκεφάλου (σύμφωνα με ένα άρθρο που διάβασα).
Είναι όμως υποκειμενικό και αυτό γιατί οι αναμνήσεις δεν είναι σαν τους μυς που φουσκώνουν, δεν έχουν υλική υπόσταση, πολλές φορές δεν είναι καν αναμνήσεις αλλά διαστρεβλώσεις από δυσάρεστες καταστάσεις.
Αντικειμενική....υποκειμενι κή γνώση.. όλοι έχουν από μια γνώμη για τα πάντα, το κακό είναι πως τα πάντα (τα αρκουδάκια) είναι ασπρόμαυρα ενώ τα πάντα (στην πραγματικότητα) δεν είναι πάντα όπως νομίζουμε! Αυτό είναι και ένα ιδιαίτερα χιουμοριστικό παράδειγμα..
Περαν της αυτοαναιρεσης του ρητου...υπαρχουν τα αξιωματα που ειναι ντε φακτο και δεν χρηζουν αποδειξη, απλως ισχυουν και τα διαφορα θεωρηματα που πρεπει να αποδειχτουν.
Στην ψυχολογια εχουμε κυριως θεωρηματα και ισως μονο θεωρηματα.
Δεν γνωρίζω αν όλα στην ψυχολογία είναι θεωρήματα to be honest, δεν έχω σπουδάσει ψυχολογία. Αυτό που παρατηρώ όμως είναι πως όσοι από εμάς πάσχουμε από διαταραχές τις πραγματικότητας συμβαίνει επειδή είτε στο παρελθόν, είτε στο παρόν, κλείσαμε τα μάτια σε δυσάρεστες καταστάσεις.
Εσύ φίλε μου όταν θυμάσαι δυσάρεστες καταστάσεις πως αντιδράς;