Results 46 to 60 of 82
Thread: Διπολικά μιλώντας...
-
04-04-2007, 01:18 #46
- Join Date
- Jan 2007
- Posts
- 3,217
Originally posted by raphsssodos
διάβαζα σ\'ένα βιβλίο όταν έχεις κάνεις τα πάντα για να κοιμηθείς και ακόμα είσαι ξύπνιος, κάνε τα πάντα για να μην κοιμηθείς κι ίσως κοιμηθείς!..με πιάνεις;
- 04-04-2007, 01:21 #47
- Join Date
- Jan 2007
- Posts
- 3,217
Originally posted by Helena
άσχετο..για το σλόγκαν σου πάλι(επανέρχομαι )μπάς και μας γυαλίζει κιόλας ?χιχιχιχιχι
04-04-2007, 14:59 #48
- Join Date
- Dec 2006
- Posts
- 1,416
Originally posted by kassi_21
Μου είπε όσο πιέζεις τον εαυτό σου να κοιμηθεί τόσο θα μένει ξύπνιος ενώ αν προσπαθείς να μην κοιμηθείς ίσως και να κοιμηθείς.....
10-04-2007, 03:54 #49
- Join Date
- Jan 2007
- Posts
- 3,217
Το δοκίμασα στις αρχές τότε που ήμουνα φουντωμένη στα νεύρα και την υπερδιέγερση πριν αρχίσω φαρμακευτική αγωγή....Τότε που όλα ήταν μαύρα και χωρίς νόημα...Έπιασε..Μία φορά τα κατάφερα όμως.Μετά αρχίσαμε τα χαπάκια....Θυμάμαι δε,ότι αισθανόμουν πως αν δεν κοιμηθώ θα πεθάνω..Τόσο χάλια...Ήμουν στην κυριολεξία κουρέλι..
10-04-2007, 14:03 #50
- Join Date
- Dec 2006
- Posts
- 1,416
Το νιώθω πολλές φορές αυτό,ότι αν δεν κοιμηθώ δεν θα αντέξω από την εξάντληση και θα πεθάνω.Αλλά έτσι αγχώνομαι πιο πολύ γιατί πιέζω τον εαυτό μου να κοιμηθεί και τελικά δεν κοιμάμαι.
10-04-2007, 17:58 #51
- Join Date
- May 2004
- Location
- στις στεπες του Καυκασου
- Posts
- 10,933
Originally posted by kassi_21
ΑΝΑΡΧΙΑΛεξικό)=Κατάσταση αταξίας,σύγχυσης,που προέρχεται από έλλειψη εξουσίας ή συγκεκριμένων κανόνων...
εχετε μπερδευτει αγαπητη μου, αλλα οχι οτι φταιτε εσεις.
Η αναρχια εχει πολλες εννοεις και οχι μονο μια. Το ζητουμενο λοιπον ειναι ποια εννοια θελετε και για πιο λογο θελετε να την χρησιμοποιησετε.
Στην πολιτικη, η αναρχια εχει την εννοια την συγκροτηση της κοινωνικης / πολιτικης ζωης χωρις κεντρικη - κρατικη εξουσια.
Στην φυσικη σημαινει την εντροπια προς το χαος.
Γιατι πραγμα ακριβως μιλαμε λοιπον???
11-04-2007, 02:15 #52
- Join Date
- Jan 2007
- Posts
- 3,217
Καλός ο διαχωρισμός αλλά εγώ θα ρίξω την εξίσωση που μου έρχεται...
Η συγκρότηση της κοινωνικής/πολιτικής ζωής χωρίς κεντρική-κρατική εξουσία=εντροπία προς το χάος(αν υποθέσω πως με τον όρο εντροπία εννοείτε ροπή καθ\'ότι έψαξα λεξικό και βγάζει εντροπία=θερμοδυναμική ποσότητα που εκφράζει το επίπεδο της ενέργειας σ\'ένα σύστημα)
11-04-2007, 02:38 #53
- Join Date
- May 2004
- Location
- στις στεπες του Καυκασου
- Posts
- 10,933
δεν καταλαβαινω γιατι σωνει και καλα γυρνας προς την αρνητικη πλευρα της σκεψης σου.
Σχηματιζεις μια εξισωση εντελως αυθαιρετη η οποια τι ομως???
Πως οριζεται οτι οταν συγκροτηθει η ζωη μας χωρις κεντρικη εξουσια αυτο ειναι ροπη προς το χαος??? (σωστη η υποθεση)
Τεινω να πιστευω οτι ολοι αυτα ειναι απλως φοβοι προς μια συγκροτηση η οποια μας ειναι αγνωστη. (τοσο προς εσενα οσο και εμενα φυσικα)
12-04-2007, 03:48 #54
- Join Date
- Jan 2007
- Posts
- 3,217
Στο ότι για να λειτουργήσουμε χωρίς κεντρική εξουσία χρειαζόμαστε εξουσία της κάθε μονάδας προς την ίδια......Δηλαδή αυτοπειθαρχία.....Η αυτοπειθαρχία γιατί να μην οριστεί ως κεντρική εξουσία των πράξεων μας και του εαυτού μας;Αν θεωρηθεί όντως έτσι θα φανεί πως για την εύρυθμη λειτουργία του κάθετι χρειάζεται υπακοή σε μία εξουσία.Το έχω ξαναπεί..Το μικρότερο παράδειγμα είναι ο οργανισμός μας...Άλλο ότι οι ισχύουσες νομοθεσίες είναι ορισμένες φορές σφαλτές ή δεν τηρούνται και άλλο ότι αν δεν υπήρχαν αυτές και οι εκπρόσωποί τους θα είχαμε βρει την λύση του προβλήματος...Θα σου ζητούσα για αντεπιχείρημα να μου περιέγραφες πως θα φανταζόσουν μια ζωή με αναρχία(όπως εσύ την ορίζεις).
12-04-2007, 11:05 #55
- Join Date
- Apr 2006
- Location
- athina
- Posts
- 3,863
Σωστηη Κασσυ μου... συμφωνω απολυτα...πολυ καλη εκφραση...αναπαρασταση τησ σκεψησ..
...Η μονη μας υποχρεωση..... ειναι να σωσουμε τα ονειρα μας...
..ελπιδα ειναι η αισθηση που εχεισ οτι αυτο που νιωθεισ να σε βαραινει τωρα,δεν θα κρατησει για παντα....
..Μονο στα ηρεμα νερα καθρεφτιζεται κατι χωρις ν αλλαζει μορφη.
Μονο σ ενα ηρεμο μυαλο υπαρχει η καθαρη αντιληψη του κοσμου...
12-04-2007, 11:24 #56
- Join Date
- Apr 2006
- Location
- athina
- Posts
- 3,863
Originally posted by krino
δεν καταλαβαινω γιατι σωνει και καλα γυρνας προς την αρνητικη πλευρα της σκεψης σου.
Σχηματιζεις μια εξισωση εντελως αυθαιρετη η οποια τι ομως???
Πως οριζεται οτι οταν συγκροτηθει η ζωη μας χωρις κεντρικη εξουσια αυτο ειναι ροπη προς το χαος??? (σωστη η υποθεση)
Τεινω να πιστευω οτι ολοι αυτα ειναι απλως φοβοι προς μια συγκροτηση η οποια μας ειναι αγνωστη. (τοσο προς εσενα οσο και εμενα φυσικα)
Ἡλιόκεντρον, τοῦ Κοπέρνικου, Selenographia, Johannes Hevelius
και για να γελασουμε,,,αλλοι νομοι...
...Η μονη μας υποχρεωση..... ειναι να σωσουμε τα ονειρα μας...
..ελπιδα ειναι η αισθηση που εχεισ οτι αυτο που νιωθεισ να σε βαραινει τωρα,δεν θα κρατησει για παντα....
..Μονο στα ηρεμα νερα καθρεφτιζεται κατι χωρις ν αλλαζει μορφη.
Μονο σ ενα ηρεμο μυαλο υπαρχει η καθαρη αντιληψη του κοσμου...
12-04-2007, 21:59 #57
- Join Date
- May 2004
- Location
- στις στεπες του Καυκασου
- Posts
- 10,933
Originally posted by kassi_21
Στο ότι για να λειτουργήσουμε χωρίς κεντρική εξουσία χρειαζόμαστε εξουσία της κάθε μονάδας προς την ίδια......Δηλαδή αυτοπειθαρχία.....Η αυτοπειθαρχία γιατί να μην οριστεί ως κεντρική εξουσία των πράξεων μας και του εαυτού μας;Αν θεωρηθεί όντως έτσι θα φανεί πως για την εύρυθμη λειτουργία του κάθετι χρειάζεται υπακοή σε μία εξουσία.Το έχω ξαναπεί..Το μικρότερο παράδειγμα είναι ο οργανισμός μας...Άλλο ότι οι ισχύουσες νομοθεσίες είναι ορισμένες φορές σφαλτές ή δεν τηρούνται και άλλο ότι αν δεν υπήρχαν αυτές και οι εκπρόσωποί τους θα είχαμε βρει την λύση του προβλήματος...Θα σου ζητούσα για αντεπιχείρημα να μου περιέγραφες πως θα φανταζόσουν μια ζωή με αναρχία(όπως εσύ την ορίζεις).
Η αποψη που αναλυεις καταρχην ειναι δεσμευμενη μεσα στην κοινωνια που ζεις. Το να προσπαθησουμε να ορισουμε για το τι πραγμα μιλαμε μεσα απο τα σημερινα δεδομενα θα ηταν ενα τεραστιο σφαλμα....
πχ η εννοια της αλληλεγγυης η οποια σημερα ειναι εξαφανισμενη ποσο μπορει να σε αγγιξει???
Και ομως σαν συστατικο ειναι σχεδον ανυπαρκτο στην σημερινη κοινωνια μιας και κυριαρχει το οποιος επιβιωσει - οποιος αντεξει....
Δεν νομιζω οτι μιλαμε για μεγαλες διαφορες οσον αφορα την καθημερινοτητα μας, οσο για γκρεμισμα καποιων αξιων οι οποιες ποδηγετουν τα θελω μας,
και εξηγουμε:
Η θρησκεια, η σεξουαλικη καταπιεση, η νορμοποιηση των θελων μας σε καλουπια ειναι μονο λιγα απο τα αρνητικα που ζουμε σαν αξονες που περιοριζουν την σκεψη μας.
Σε δευτερο επιπεδο μπορεις να πεις οτι ειναι η οικογενοια, ο στρατος, τα συνορα και οτιδηποτε αλλο τεχνητο φτιαχθηκε για να περιορισει τον ανθρωπο.
Αυτα σε γενικες γραμμες αλλα αν χρεαστει μπορουμε να επεκταθουμε αναλυτικα ανα ζητημα.
Θα σου πω ομως κατι που θα σε αγγιξει, σε μια κοινωνια αναρχικα δομημενη (προσεξε οχι αναρχικη κοινωνια) τα προβληματα που διαβαζουμε εδω μεσα σου εγγυουμε οτι θα ηταν εξαφανισμενα....
Και αυτο οχι γιατι υπαρχει ενα μαγικο ραβδακι, αλλα γιατι ειναι το κυριο συστατικο μιας τετοια κοινωνιας.
Δεν νοειται κοινωνια με αναρχικες δομες και να μην στηριζεται στην αλληλεγγυη των μελων της.
Αντιθετα η σημερινη κοινωνια στηριζεται σε αυτο ακριβως το σημειο: Στο πως θα μπορεσει να τσακισουν τα μισα μελη της τα υπολοιπα μισα. Ο θανατος σου η ζωη μου ειναι ο ανυπερβλητος κανονας. Και αυτο φυσικα δεν ειναι κανενας νομος της ζωης αλλα νομος του ισχυρου απεναντι στον αδυναμο.
Καλησπερα
13-04-2007, 01:19 #58
- Join Date
- Mar 2007
- Location
- Athens
- Posts
- 230
Originally posted by krinoΗ αποψη που αναλυεις καταρχην ειναι δεσμευμενη μεσα στην κοινωνια που ζεις. Το να προσπαθησουμε να ορισουμε για το τι πραγμα μιλαμε μεσα απο τα σημερινα δεδομενα θα ηταν ενα τεραστιο σφαλμα....
πχ η εννοια της αλληλεγγυης η οποια σημερα ειναι εξαφανισμενη ποσο μπορει να σε αγγιξει???
Και ομως σαν συστατικο ειναι σχεδον ανυπαρκτο στην σημερινη κοινωνια μιας και κυριαρχει το οποιος επιβιωσει - οποιος αντεξει....
Δεν νομιζω οτι μιλαμε για μεγαλες διαφορες οσον αφορα την καθημερινοτητα μας, οσο για γκρεμισμα καποιων αξιων οι οποιες ποδηγετουν τα θελω μας,
και εξηγουμε:
Η θρησκεια, η σεξουαλικη καταπιεση, η νορμοποιηση των θελων μας σε καλουπια ειναι μονο λιγα απο τα αρνητικα που ζουμε σαν αξονες που περιοριζουν την σκεψη μας.
Σε δευτερο επιπεδο μπορεις να πεις οτι ειναι η οικογενοια, ο στρατος, τα συνορα και οτιδηποτε αλλο τεχνητο φτιαχθηκε για να περιορισει τον ανθρωπο.
Αυτα σε γενικες γραμμες αλλα αν χρεαστει μπορουμε να επεκταθουμε αναλυτικα ανα ζητημα.
Θα σου πω ομως κατι που θα σε αγγιξει, σε μια κοινωνια αναρχικα δομημενη (προσεξε οχι αναρχικη κοινωνια) τα προβληματα που διαβαζουμε εδω μεσα σου εγγυουμε οτι θα ηταν εξαφανισμενα....
Και αυτο οχι γιατι υπαρχει ενα μαγικο ραβδακι, αλλα γιατι ειναι το κυριο συστατικο μιας τετοια κοινωνιας.
Δεν νοειται κοινωνια με αναρχικες δομες και να μην στηριζεται στην αλληλεγγυη των μελων της.
Αντιθετα η σημερινη κοινωνια στηριζεται σε αυτο ακριβως το σημειο: Στο πως θα μπορεσει να τσακισουν τα μισα μελη της τα υπολοιπα μισα. Ο θανατος σου η ζωη μου ειναι ο ανυπερβλητος κανονας. Και αυτο φυσικα δεν ειναι κανενας νομος της ζωης αλλα νομος του ισχυρου απεναντι στον αδυναμο.
Καλησπερα
Αν μου επιτρέπεις μία παρέμαβαση φίλε Κρίνο θα ήθελα να κάνω μερικές επισημάνσεις χωρίς καμία διάθεση αντιπαράθεσης αλλά μονάχα σε μία προσπάθεια διαλόγου.
1. Ο \"Νόμος του ισχυρού απέναντι στον αδύναμο\" όχι μόνο είναι νόμος της ζωής αλλά είναι και νόμος της φύσης. Ο Ανθρώπινος νόμος είναι αυτός που - θεωρητικά τουλάχιστον - προσπαθεί να προστατέψει τον αδύναμο από την αυθαίρετη άσκηση της εξουσίας του δυνατού.
2. Ο Αναρχισμός - μέσα από τους θεωρητικούς του και τα λίγα που γνωρίζω γι\' αυτούς - στην πολιτική του διάσταση τουλάχιστον ναι μεν είναι γεμάτος από ανθρωποκεντρικές και φιλάνθρωπες θέσεις αλλά είναι και αρκετά βίαιος τοσο στην πραγμάτοποίηση του - \"ο τελευταίος προλετάριος να πνιγεί στο αίμα του τελευταίου καπιταλιστή\" γράφει ο Μπακούνιν - όσο και στην πολιτική του θέση μιας και είναι \"επαναστατική\" θεωρία και δεν υπάρχουν ειρηνικές επαναστάσεις.
3. Μπορείς να μου εξηγήσεις την διαφορά μίας αναρχικά δομημένης κοινωνίας vis a vis μία αναρχική κοινωνία; Κάτι σε Κροπότκιν μου ακούγεται - αν τα θυμάμαι καλά - με τις μικρές αναρχοαυτόνομες κοινότητες του στο πλαίσιο μίας αναρχικά δομημένης κοινωνίας.
4. \"Αλληλεγγύη\" ονομαζόταν και η οργάνωση του Λεχ Βαλέσα στην Πολωνία και επείχε έτη φωτός από την αναρχία. Χώρια το ότι από μόνη της η έννοια δεν λέει τίποτα. Αν τα θυλυκά μέλη μίας αναρχικής κοινότηταςε δηλαδή στέκονται αλληλέγγυα στην προσπάθεια των ανδρών της ίδιας κοινότητας να βιάσουν τις γυναίκες της διπλανής κοινότητας ώστε η δική τους να αποκτήσει περισσότερους απογόνους τι γίνεται? Ακραίο παράδειγμα και το αναγνωρίζω, αλλά δεν υπάρχει ένοια συμπεριφοράς που από μόνη της να λειτουργεί ως καταλύτης στην πρόληψη της όποιας κοινωνικής ή ηθικής ή πολιτικής ή ψυχολογικής ή όποιας άλλης βίαιης και αντικοινωνικής ανθρώπινης πράξης.
Για να τελειώσω και να μη κουράζω, προσωπικά τυγχάνω συμπαθών μεν, αντίθετος δε, πολιτικά και πρακτικά, στην κοινωνική ουτοπία που πρεσβεύουν θεωρίες όπως ο Αναρχισμός ή το Lesse Fare (δεν είμαι σίγουρος ότι το γράφω σωστά αυτό) ή ο Μαρξιστικός κομμουνισμός για έναν πολύ απλό λόγο.
Αντί να χτίζουν και να εφαρμόζουν την θεωρία στην ανθρώπινη φύση - η οποία έχει και διχόνιες και βία και διάφορα άλλα \"αντικοινωνικά\" και \"απάνθρωπα\" χαρακτηριστικά - προϋποθέτουν αλλαγή της ανθρώπινης φύσης ώστε να μπορεί να χτιστεί και να εφαρμοστεί πολιτικά η θεωρία τους.
Οπότε καταλήγουμε σε ένα εκ\' των ουκ άνευ συμπέρασμα. Αν ο άνθρωπος ήταν διαφορετικός απ\' αυτό που είναι, τότε και οι κοινωνίες του θα ήταν διαφορετικές.
Χαίρω πολύ....
Με εκτίμηση
Μιχάλης.
Υ.Γ. Συγνώμη αν σας κούρασα.
14-04-2007, 08:49 #59
- Join Date
- May 2004
- Location
- στις στεπες του Καυκασου
- Posts
- 10,933
Originally posted by Pappas10
Originally posted by krinoΗ αποψη που αναλυεις καταρχην ειναι δεσμευμενη μεσα στην κοινωνια που ζεις. Το να προσπαθησουμε να ορισουμε για το τι πραγμα μιλαμε μεσα απο τα σημερινα δεδομενα θα ηταν ενα τεραστιο σφαλμα....
πχ η εννοια της αλληλεγγυης η οποια σημερα ειναι εξαφανισμενη ποσο μπορει να σε αγγιξει???
Και ομως σαν συστατικο ειναι σχεδον ανυπαρκτο στην σημερινη κοινωνια μιας και κυριαρχει το οποιος επιβιωσει - οποιος αντεξει....
Δεν νομιζω οτι μιλαμε για μεγαλες διαφορες οσον αφορα την καθημερινοτητα μας, οσο για γκρεμισμα καποιων αξιων οι οποιες ποδηγετουν τα θελω μας,
και εξηγουμε:
Η θρησκεια, η σεξουαλικη καταπιεση, η νορμοποιηση των θελων μας σε καλουπια ειναι μονο λιγα απο τα αρνητικα που ζουμε σαν αξονες που περιοριζουν την σκεψη μας.
Σε δευτερο επιπεδο μπορεις να πεις οτι ειναι η οικογενοια, ο στρατος, τα συνορα και οτιδηποτε αλλο τεχνητο φτιαχθηκε για να περιορισει τον ανθρωπο.
Αυτα σε γενικες γραμμες αλλα αν χρεαστει μπορουμε να επεκταθουμε αναλυτικα ανα ζητημα.
Θα σου πω ομως κατι που θα σε αγγιξει, σε μια κοινωνια αναρχικα δομημενη (προσεξε οχι αναρχικη κοινωνια) τα προβληματα που διαβαζουμε εδω μεσα σου εγγυουμε οτι θα ηταν εξαφανισμενα....
Και αυτο οχι γιατι υπαρχει ενα μαγικο ραβδακι, αλλα γιατι ειναι το κυριο συστατικο μιας τετοια κοινωνιας.
Δεν νοειται κοινωνια με αναρχικες δομες και να μην στηριζεται στην αλληλεγγυη των μελων της.
Αντιθετα η σημερινη κοινωνια στηριζεται σε αυτο ακριβως το σημειο: Στο πως θα μπορεσει να τσακισουν τα μισα μελη της τα υπολοιπα μισα. Ο θανατος σου η ζωη μου ειναι ο ανυπερβλητος κανονας. Και αυτο φυσικα δεν ειναι κανενας νομος της ζωης αλλα νομος του ισχυρου απεναντι στον αδυναμο.
Καλησπερα
Αν μου επιτρέπεις μία παρέμαβαση φίλε Κρίνο θα ήθελα να κάνω μερικές επισημάνσεις χωρίς καμία διάθεση αντιπαράθεσης αλλά μονάχα σε μία προσπάθεια διαλόγου.
1. Ο \"Νόμος του ισχυρού απέναντι στον αδύναμο\" όχι μόνο είναι νόμος της ζωής αλλά είναι και νόμος της φύσης. Ο Ανθρώπινος νόμος είναι αυτός που - θεωρητικά τουλάχιστον - προσπαθεί να προστατέψει τον αδύναμο από την αυθαίρετη άσκηση της εξουσίας του δυνατού.
2. Ο Αναρχισμός - μέσα από τους θεωρητικούς του και τα λίγα που γνωρίζω γι\' αυτούς - στην πολιτική του διάσταση τουλάχιστον ναι μεν είναι γεμάτος από ανθρωποκεντρικές και φιλάνθρωπες θέσεις αλλά είναι και αρκετά βίαιος τοσο στην πραγμάτοποίηση του - \"ο τελευταίος προλετάριος να πνιγεί στο αίμα του τελευταίου καπιταλιστή\" γράφει ο Μπακούνιν - όσο και στην πολιτική του θέση μιας και είναι \"επαναστατική\" θεωρία και δεν υπάρχουν ειρηνικές επαναστάσεις.
3. Μπορείς να μου εξηγήσεις την διαφορά μίας αναρχικά δομημένης κοινωνίας vis a vis μία αναρχική κοινωνία; Κάτι σε Κροπότκιν μου ακούγεται - αν τα θυμάμαι καλά - με τις μικρές αναρχοαυτόνομες κοινότητες του στο πλαίσιο μίας αναρχικά δομημένης κοινωνίας.
4. \"Αλληλεγγύη\" ονομαζόταν και η οργάνωση του Λεχ Βαλέσα στην Πολωνία και επείχε έτη φωτός από την αναρχία. Χώρια το ότι από μόνη της η έννοια δεν λέει τίποτα. Αν τα θυλυκά μέλη μίας αναρχικής κοινότηταςε δηλαδή στέκονται αλληλέγγυα στην προσπάθεια των ανδρών της ίδιας κοινότητας να βιάσουν τις γυναίκες της διπλανής κοινότητας ώστε η δική τους να αποκτήσει περισσότερους απογόνους τι γίνεται? Ακραίο παράδειγμα και το αναγνωρίζω, αλλά δεν υπάρχει ένοια συμπεριφοράς που από μόνη της να λειτουργεί ως καταλύτης στην πρόληψη της όποιας κοινωνικής ή ηθικής ή πολιτικής ή ψυχολογικής ή όποιας άλλης βίαιης και αντικοινωνικής ανθρώπινης πράξης.
Για να τελειώσω και να μη κουράζω, προσωπικά τυγχάνω συμπαθών μεν, αντίθετος δε, πολιτικά και πρακτικά, στην κοινωνική ουτοπία που πρεσβεύουν θεωρίες όπως ο Αναρχισμός ή το Lesse Fare (δεν είμαι σίγουρος ότι το γράφω σωστά αυτό) ή ο Μαρξιστικός κομμουνισμός για έναν πολύ απλό λόγο.
Αντί να χτίζουν και να εφαρμόζουν την θεωρία στην ανθρώπινη φύση - η οποία έχει και διχόνιες και βία και διάφορα άλλα \"αντικοινωνικά\" και \"απάνθρωπα\" χαρακτηριστικά - προϋποθέτουν αλλαγή της ανθρώπινης φύσης ώστε να μπορεί να χτιστεί και να εφαρμοστεί πολιτικά η θεωρία τους.
Οπότε καταλήγουμε σε ένα εκ\' των ουκ άνευ συμπέρασμα. Αν ο άνθρωπος ήταν διαφορετικός απ\' αυτό που είναι, τότε και οι κοινωνίες του θα ήταν διαφορετικές.
Χαίρω πολύ....
Με εκτίμηση
Μιχάλης.
Υ.Γ. Συγνώμη αν σας κούρασα.
14-04-2007, 08:51 #60
- Join Date
- May 2004
- Location
- στις στεπες του Καυκασου
- Posts
- 10,933
Originally posted by Pappas10
Καλησπέρα κι από εμένα και Χριστός Ανέστη.
Καλησπερα απο μενα, και μεχρι εκει, σορρυ αλλα ειμαι αθεος.
Αν μου επιτρέπεις μία παρέμαβαση φίλε Κρίνο θα ήθελα να κάνω μερικές επισημάνσεις χωρίς καμία διάθεση αντιπαράθεσης αλλά μονάχα σε μία προσπάθεια διαλόγου.
Οι γονιμες παραμβασεις ειναι παντα απαραιτητες για αναπτυσονται διαφορετικες αποψεις και να μπορουμε να φτασουμε σε ενδιαφερον συμπερασματα.
Μονο θετικα μπορω να δω τα οσα εγραψες...
1. Ο \"Νόμος του ισχυρού απέναντι στον αδύναμο\" όχι μόνο είναι νόμος της ζωής αλλά είναι και νόμος της φύσης. Ο Ανθρώπινος νόμος είναι αυτός που - θεωρητικά τουλάχιστον - προσπαθεί να προστατέψει τον αδύναμο από την αυθαίρετη άσκηση της εξουσίας του δυνατού.
Δεν συμφωνω απολυτα, αυτο θα ειχε εφαρμογη στα ζωα αλλα οχι στον ανθρωπο. Βλεπεις τα ζωα εχουν μονο ενστικτο και μεχρι εκει. Τα ζως δεν μπορεσαν να ανακαλυψουν την εκμεταλευση ζωου απο ζωο, ο ανθρωπος ομως ανακαλυψε την δικη του αντιστοιχα. Αυτο θα επρεπε να σε υποψιαζει για κατι.
2. Ο Αναρχισμός - μέσα από τους θεωρητικούς του και τα λίγα που γνωρίζω γι\' αυτούς - στην πολιτική του διάσταση τουλάχιστον ναι μεν είναι γεμάτος από ανθρωποκεντρικές και φιλάνθρωπες θέσεις αλλά είναι και αρκετά βίαιος τοσο στην πραγμάτοποίηση του - \"ο τελευταίος προλετάριος να πνιγεί στο αίμα του τελευταίου καπιταλιστή\" γράφει ο Μπακούνιν - όσο και στην πολιτική του θέση μιας και είναι \"επαναστατική\" θεωρία και δεν υπάρχουν ειρηνικές επαναστάσεις.
Σωστα μιλας, δεν βλεπω κατι παραξενο ομως.
Ηδη στην σημερινη κοινωνια που ζουμε ειτε στα στενα πλαισια της Ελλαδας, ειτε σε παγκομια υπαρχουν ηδη ανθρωποι που πνιγονται στο αιμα οπως αναφερεις. Και αυτο ειναι μια κατασταση που ανακυκλωνεται ανελεητα. Ανθρωποι που ολοι μας θα τους χαρακτηριζαμε σαν αθωους πεθαινουν ειτε χωρις λογο ειτε με λογο, αν λογος θεωρειται πχ το να μην εχεις να φας.
Απο την αλλη ολες οι μεταβασεις των κοινωνιων ηταν αιματηρες. Δες πχ την γαλλικη επανασταση η οποια εγινε με την γκιλοτινα! Μαλιστα πριν απο την επανασταση η ολη κινηση μπορει να συναντουσε την δικη σου οπως την εκφραζεις παραπανω.
Σημερα η γαλλικη επανασταση εχει ανακυρηχθει σαν το κυκνειο ασμα της δημοκρατιας.... Δεν ξερω αν βεβαια ξεχναμε οτι αυτη η υποθεση περιεχε πολυ αιμα και βαρβαροτητα.
Με αυτο δεν υποστηριζω την βια και το αιμα, απλα ανατρεχωντας στην ιστορια μπορουμε να βρουμε πολλα τετοια παραδειγματα που η βια ηταν αναποφευκτη.
Ωστοσο δικη μου θεση ειναι οτι αμα μπορουμε να αποφυγουμε την βια αυτο ειναι το θεμιτο.
3. Μπορείς να μου εξηγήσεις την διαφορά μίας αναρχικά δομημένης κοινωνίας vis a vis μία αναρχική κοινωνία; Κάτι σε Κροπότκιν μου ακούγεται - αν τα θυμάμαι καλά - με τις μικρές αναρχοαυτόνομες κοινότητες του στο πλαίσιο μίας αναρχικά δομημένης κοινωνίας.
Υπαρχουν τρομερες παρεξηγησεις οσον αφορα το τι σημαινει αναρχικη κοινωνια στο μυαλο των ανθρωπων. Θα μεινω οτι σημασια σε καθε μορφη κοινωνιας εχουν οι δομεις της και απο που πηγαζουν οι μορφες της εξουσιας της. Με αυτη την εννοια πρεπει να εξεταζουμε τα πολιτευματα και οχι αντιστροφα.
Αν διαβασεις παραπανω, θα δεις οτ υπαρχει κοσμος που συγχεει την αναρχικη δομηση της κοινωνιας με το χαος που φυσικα δεν εχει καμια σχεση.
4. \"Αλληλεγγύη\" ονομαζόταν και η οργάνωση του Λεχ Βαλέσα στην Πολωνία και επείχε έτη φωτός από την αναρχία.
Σωστα μιλας, παρολα αυτα δεν θεωρεις πολυ πιθανο να καπηλευεται ο καθενας μια λεξη γιατι τον βολευει στην πολιτικη του καριερα???
Το οτι ο Βαλεσα πηρε μια λεξη και την εκανε πλαστελινη στην καλυτερη περιπτωση ειναι βιασμος για την ιδια την λεξη.
Αε μην μεπρδευουμε λοιπον τους πολικαντηδες με την κουβεντα μας.
Θα μπορουσες επισης να επικαλεστεις οτι η υπ. Εξωτερικων ειχε δηλωσει οτι ενιωθε αναρχικια... ποσο σοβαρα μπορεις να παρεις αυτη την δηλωση?? απο την αλλη πρεπει να παρεις εξισου σοβαρα και την ιδια την εννοια???
Χώρια το ότι από μόνη της η έννοια δεν λέει τίποτα.
Οι εννοιες απομονες τους, φυσικα και δεν λενε τιποτα,
το τιποτα η το απολυτο νοημα στις λεξεις το δινουμε εμεις, με την πραξη μας και την καθημερινοτητα μας.
Αν τα θυλυκά μέλη μίας αναρχικής κοινότηταςε δηλαδή στέκονται αλληλέγγυα στην προσπάθεια των ανδρών της ίδιας κοινότητας να βιάσουν τις γυναίκες της διπλανής κοινότητας ώστε η δική τους να αποκτήσει περισσότερους απογόνους τι γίνεται? Ακραίο παράδειγμα και το αναγνωρίζω, αλλά δεν υπάρχει ένοια συμπεριφοράς που από μόνη της να λειτουργεί ως καταλύτης στην πρόληψη της όποιας κοινωνικής ή ηθικής ή πολιτικής ή ψυχολογικής ή όποιας άλλης βίαιης και αντικοινωνικής ανθρώπινης πράξης.
Οχι δεν ειναι ακραιο παραδειγμα, το βρισκω φυσιολογικο.
Ειναι το κλασικο παραδειγμα επιβιωσης μια κοινωνικης ομαδας σε βαρος μιας αλλης. Και ειναι τοσο κλασικο, οπου σημερα μπορεις να βρεις πολλα τετοια παραδειγματα απο την καθημερινοτητα μας. Φανταζομαι απο εκει το εμνευστηκες κιολας.
Εχει νοημα λοιπον να δουμε ολα τα προβληματα (και ενα προς ενα αν θες) για να δουμε τι λυσεις υπαρχουν ετσι ωστε τετοια φαινομενα να μην υπαρξουν ουτε για αστειο.
Για να τελειώσω και να μη κουράζω,
Οι ενδιαφερον προβληματισμοι δεν κουραζουν ποτε.
προσωπικά τυγχάνω συμπαθών μεν, αντίθετος δε, πολιτικά και πρακτικά, στην κοινωνική ουτοπία που πρεσβεύουν θεωρίες όπως ο Αναρχισμός ή το Lesse Fare (δεν είμαι σίγουρος ότι το γράφω σωστά αυτό) ή ο Μαρξιστικός κομμουνισμός για έναν πολύ απλό λόγο.
Την παραπανω αντιφαση ειλικρινα δεν την καταλαβαινω.
Η αλλαγη της κοινωνιας ειναι αναγκη του ανθρωπου οχι συμπαθεια η αντιπαθεια.
Αντί να χτίζουν και να εφαρμόζουν την θεωρία στην ανθρώπινη φύση - η οποία έχει και διχόνιες και βία και διάφορα άλλα \"αντικοινωνικά\" και \"απάνθρωπα\" χαρακτηριστικά - προϋποθέτουν αλλαγή της ανθρώπινης φύσης ώστε να μπορεί να χτιστεί και να εφαρμοστεί πολιτικά η θεωρία τους.
Θεωρεις οτι η ανθρωπινη φυση ειναι να εκμεταλευεται ο ενας τον αλλον αναγκαζοντας τον να δουλευει για αυτον με σκοπο να δουλευει ο ιδιος λιγοτερο??
Θεωρεις οτι η ανθρωπινη φυση ειναι να λειτουργει εις βαρος τριτων??
Διαφωνω με την αλλαγη της οποιαδηποτε φυσης των ανθρωπων, κατι τετοιο πιστευε ο χιτλερ για παραδειγμα.
Ειμαστε αυτο που ειμαστε και πρεπει να ειναι απολυτα σεβαστο.
Αυτο που πρεπει να αλλαξει ειναι ο τροπος που συνεβρισκομαστε αν θες. Η λογικη που βλεπω τον απεναντι μου, εντελως ανταγωνιστικα δηλαδη.
Οπότε καταλήγουμε σε ένα εκ\' των ουκ άνευ συμπέρασμα. Αν ο άνθρωπος ήταν διαφορετικός απ\' αυτό που είναι, τότε και οι κοινωνίες του θα ήταν διαφορετικές.
Μα ο ανθρωπος ειναι διαφορετικος, δεν ειναι κατι στατικο.
Δες τον ανθρωπο του 20ου αιωνα με του 21ου. Θα ηταν ονειροφαντασια να ισχυριστουμε οτι δεν εχει διαφορες. Και πρεπει να εχει διαφορες.
Οι κοινωνιες του αντιστοιχα θα ειναι διαφορετικες.
Τελος για να καταλαβεις τι εννοω, οι κοινωνιες μεταλασονται ειτε αναδιαθρωνονται τελειως ανα περιοδους. Το σημερινο συστημα συντομα θα αλλαχθει. Ηδη ζει περιπου τρεις αιωνες. Δεν ειμαι σε θεση να ξερω τι θα επακολουθησει αλλα το σιγουρο ειναι οτι θα υπαρχξουν αλλαγες.
Δεν ειμαι μαντης για να προβλεψω τι σημαινει αυτο για τα παιδια σου για παραδειγμα. Παντως σιγουρα τα παιδια σου, η τα εγγονια σου θα ζησουν μια εντελως διαφορετικη κοινωνια που ισως σημερα ουτε καν να την φανταζομαστε.
Θελω να ελπιζω οτι θα συντεινει προς το καλυτερο απο την μερια των ανθρωπων.
Λιγοτερη εκμεταλευση, περισσοτερη αλληλεγγυη προς τα αδυναμα μελη της.
Και μιλαω με την καθ αυτη εννοια των λεξεων και οχι με την εθιμοτυπικη των Λεχ Βαλεσα αυτου πλανητη.
Χαίρω πολύ....
Με εκτίμηση
επισης χαρηκα πολυ.
Μιχάλης.
Δημητρης
Υ.Γ. Συγνώμη αν σας κούρασα.
Να σου πω, αν και ολη την εβδομαδα εχω τραβηξει απιστευτη κουραση χαρηκα που απαντησα στο ποστ σου.
κατα τα αλλα, με τραβαει ενα πραγμα προς το κρεβατι μου....
Γειά σας.
24-06-2025, 22:44 in Ψυχώσεις & Σχιζοφρένεια