Quotes - Page 90
ICPS banner

[ Όροι Χρήσης Forum - ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ] [ Προστασία ανηλίκων ]

Page 90 of 135 FirstFirst ... 40808889909192100 ... LastLast
Results 1,336 to 1,350 of 2018

Thread: Quotes

  1. #1336
    Senior Member
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    εδω... εκει... παραπερα...
    Posts
    2,059
    "Δεν πιστευω στον Θεο αλλα ειλικρινα μου λειπει ρε γαμωτο!" (Αυτην τη φραση νομιζω την ειχε πει ο συγγραφεας Τζουλιαν Μπαρνς αλλα δεν ειμαι και απολυτως βεβαιη)
    Η ανησυχία μοιάζει με την κουνιστή πολυθρόνα. Σε κρατάει απασχολημένο χωρίς να σε πηγαίνει πουθενά.

  2. #1337
    Senior Member
    Join Date
    May 2011
    Location
    Γαλαξίας Ανδρομέδα
    Posts
    4,434
    Quote Originally Posted by ALIA View Post
    "Δεν πιστευω στον Θεο αλλα ειλικρινα μου λειπει ρε γαμωτο!"
    ναι και μένα...
    έτσι γιατί περίεργα την είδα...

  3. #1338
    Senior Member
    Join Date
    Sep 2010
    Location
    Αθήνα
    Posts
    5,044
    Εγώ δεν ξέρω αν πιστεύω η όχι. Θα φανεί λίγο πριν ξεψυχήσω.

  4. #1339
    Senior Member
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    εδω... εκει... παραπερα...
    Posts
    2,059
    Quote Originally Posted by carrot View Post
    Εγώ δεν ξέρω αν πιστεύω η όχι. Θα φανεί λίγο πριν ξεψυχήσω.
    Βασικα εγω πιστευω στον "σπινοζικο Θεο"!
    Η ανησυχία μοιάζει με την κουνιστή πολυθρόνα. Σε κρατάει απασχολημένο χωρίς να σε πηγαίνει πουθενά.

  5. #1340
    Senior Member
    Join Date
    Sep 2010
    Location
    Αθήνα
    Posts
    5,044
    Quote Originally Posted by ALIA View Post
    Βασικα εγω πιστευω στον "σπινοζικο Θεο"!
    Σπινόζικος η όχι ένα πράμα σας παρακαλώ μόνο:

    ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΑ. Έχω σιχαθεί την γεύση τους.

  6. #1341
    Senior Member
    Join Date
    May 2011
    Location
    Γαλαξίας Ανδρομέδα
    Posts
    4,434
    Quote Originally Posted by ALIA View Post
    Βασικα εγω πιστευω στον "σπινοζικο Θεο"!
    Ο σπινόζικος θεός πως είναι δηλαδή; Πιο τσαχπίνης; Το σπινόζικος μου κάνει και τσαχπίνης! :)
    έτσι γιατί περίεργα την είδα...

  7. #1342
    Senior Member
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    εδω... εκει... παραπερα...
    Posts
    2,059
    Quote Originally Posted by Gypsy Cello View Post
    Ο σπινόζικος θεός πως είναι δηλαδή; Πιο τσαχπίνης; Το σπινόζικος μου κάνει και τσαχπίνης! :)
    Ο Σπινόζα αντιλαμβάνεται τον Θεό ως «μια ουσία που συνίσταται από άπειρα κατηγορήματα, καθένα από τα οποία εκφράζει αιώνια και άπειρη ουσία»[7]. Από αυτά τα κατηγορήματα ο πεπερασμένος ανθρώπινος νους μπορεί να συλλάβει μόνο δύο, την έκταση ή χώρο ή σώμα, και τη σκέψη ή πνεύμα Το κατηγόρημα είναι αυτό που η διάνοια μπορεί να αντιληφθεί ότι συγκροτεί την ουσία[8], αφού η ίδια η ουσία είναι γνωστικά απροσπέλαστη. Για παράδειγμα, το να πούμε ότι υπάρχουν δύο ιδιότητες ή κατηγορήματα (π.χ. ψυχή και σώμα) στον κόσμο σημαίνει ότι μπορούμε να γνωρίσουμε τον κόσμο μέσα από δύο διαφορετικές και μη συγκρίσιμες οπτικές γωνίες[9]. Ο τρόπος, αντίθετα από την ουσία, για να υπάρξει, χρειάζεται να υπάρξει σε κάτι από το οποίο εξαρτάται. Οι τρόποι είναι οι αντιληπτές σε μας μορφές με τις οποίες ο Θεός εμφανίζεται στα πράγματα. Ο άνθρωπος είναι ένας περιορισμένος τρόπος τον Θεού που υπάρχει ταυτόχρονα στον Θεό τόσο ως τρόπος σκέψης και ως τρόπος έκτασης. Κάθε τρόπος έκτασης είναι πανομοιότυπος με τον αντίστοιχο τρόπο σκέψης. Το ανθρώπινο πνεύμα και το ανθρώπινο σώμα είναι το ίδιο πράγμα ιδωμένο από διαφορετική σκοπιά, από τη σκοπιά των κατηγορημάτων της έκτασης και της σκέψης[1].
    [Επεξεργασία] Ο Θεός και οι μορφές της γνώσης

    Ο Θεός και ο κόσμος είναι το ίδιο πράγμα. Ο κόσμος μας είναι Θεός ή Φύση. Η συγκεκριμένη θέση οδήγησε τον Σπινόζα στον πανθεϊσμό ή παμψυχισμό και δεν είναι παράξενο το γεγονός ότι στην εποχή του το όνομά του είχε γίνει συνώνυμο της αθεΐας.

    Η ιδεώδης επιστήμη πρέπει να ερευνά τον κόσμο όχι στον συγκεκριμένο χωρόχρονο αλλά από τη σκοπιά της αιωνιότητας (sub specie aeternitatis)[10]. Έτσι βλέπει ο Θεός τον κόσμο και το ίδιο κάνουμε και εμείς στο βαθμό που μετέχουμε σε ένα απειροελάχιστο μέρος του θεϊκού νου. Η γνώση προέρχεται απαγωγικά από σαφείς και διακριτές ιδέες. Η αντικειμενική γνώση έχει μορφή μαθηματικής αλήθειας. Τα μαθηματικά δε λειτουργούν με γενικές ιδέες που προσλαμβάνουμε μέσω των εμπειριών, αλλά με ορισμούς και έννοιες που αποδεικνύουν τις συνθήκες της αναγκαίας ύπαρξης και με την αυστηρή τους συλλογιστική προφυλάσσουν τη συνείδηση από τις διαστρεβλώσεις φαντασίας και των συναισθημάτων στον τρόπο σύλληψης και ερμηνείας του κόσμου. Εδώ φαίνεται ότι η ηθική του Σπινόζα κυριαρχείται από τον γεωμετρικό τρόπο σκέψης, καθώς επιθυμεί να αντιμετωπίσει τα ανθρώπινα πάθη σαν να είναι τρίγωνα και παραλληλόγραμμα.

    Ο Σπινόζα αναγνωρίζει τρία είδη γνώσης με ιεραρχική δομή:

    opinio: η συγκεχυμένη και ανεπαρκής γνώση, η οποία στηρίζεται στην εμπειρία.
    ratio: είναι η κοινή γνώση βάσει της οποίας γνωρίζουμε τα χαρακτηριστικά αλλά όχι την ουσία των πραγμάτων.
    scientia intuitiva (Ενόραση): γνώση των αιτιών των πραγμάτων, δηλαδή τη γνώση των ιδιοτήτων ή κατηγορημάτων του Θεού.

    Δεν διατείνομαι μόνο ότι η αμαρτία δεν είναι τίποτε το θετικό, βεβαιώνω ότι μιλάμε άτομα και με έναν καθαρά ανθρώπινο τρόπο όταν λέμε ότι αμαρτάνουμε απέναντι στον Θεό ή ότι οι άνθρωποι μπορεί να προσβάλλουν το Θεό
    Αλληλογραφία, Επιστολή 19 στον Blyenberg [11]

    [Επεξεργασία] Τελεολογία και φύση

    Ο Σπινόζα δεν αποδέχεται την τελεολογική αντίληψη για τη φύση. Θεωρεί πως η φύση έχει σκοπούς να πραγματώσει, αλλά όχι ως ανθρωπομορφική προκατάληψη. Πιστεύει ότι δεν πρέπει να προεκτείνουμε στην ερμηνεία της φύσης τον τρόπο με τον οποίο κατανοούμε τον εαυτό μας και τις πράξεις μας. Σε μια τέτοια περίπτωση δε βλέπουμε τη φύση, αλλά προβάλλουμε τον εαυτό μας στη φύση. Όπως είναι φυσικό,μια τέτοια αντίληψη ανατρέπει την ορθολογική σχέση αιτίας και αποτελέσματος που διέπει τη φύση. Από την αναγκαιότητα της ύπαρξης του Θεού ο Σπινόζα συλλαμβάνει έναν αιτιακά καθορισμένο κόσμο. Τα πάντα λειτουργούν μέσα από μια αιτιακή αλληλεπίδραση και ο κόσμος καθίσταται κλειστό σύστημα που ενυπάρχει στον εαυτό του και φέρει έγγενώς την αιτία της ύπαρξής του.

    Από γέννησής τους οι άνθρωποι δε γνωρίζουν την αιτιότητα αλλά προσανατολίζονται στη γνώση αυτού που θεωρούν χρήσιμο και η αποκαλούμενη φυσική αρμονία και τάξη δεν μπορεί να σημαίνει κάτι περισσότερο από τo ότι τα πράγματα μπορούν να συνυπάρχουν χωρίς αντιφάσεις. Οι ιδιότητες της ύλης δεν υφίστανται per se, αλλά συναρτώνται από τις δικές μας προσλήψεις παραστάσεων. Σύμφωνα με τον φιλόσοφο και οι απόλυτες αξίες (καλό και κακό) είναι σχετικές και εξαρτώνται από τις επιδιώξεις μας. Διατυπώνοντας μια σχετικά συγκινησιοκρατική θεωρία τονίζει, όπως και ο Τόμας Χομπς, ότι δεν «επιθυμούμε κάτι επειδή το θεωρούμε αγαθό- αλλά αντιθέτως Θεωρούμε κάτι αγαθό επειδή το επιδιώκουμε, το επιθυμούμε, το θέλουμε, το ποθούμε διακαώς»[12].
    Η ανησυχία μοιάζει με την κουνιστή πολυθρόνα. Σε κρατάει απασχολημένο χωρίς να σε πηγαίνει πουθενά.

  8. #1343
    Senior Member
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    εδω... εκει... παραπερα...
    Posts
    2,059
    Quote Originally Posted by carrot View Post
    ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΑ. Έχω σιχαθεί την γεύση τους.
    Δεν αντιλεγω αλλα αυτο τι σχεση εχει με αυτο που συζηταμε?
    Η ανησυχία μοιάζει με την κουνιστή πολυθρόνα. Σε κρατάει απασχολημένο χωρίς να σε πηγαίνει πουθενά.

  9. #1344
    Senior Member
    Join Date
    Sep 2010
    Location
    Αθήνα
    Posts
    5,044
    Quote Originally Posted by ALIA View Post
    Δεν αντιλεγω αλλα αυτο τι σχεση εχει με αυτο που συζηταμε?
    Δεν είμαι σίγουρος αν έχει σχέση. Έτσι μου βγήκε.

  10. #1345
    Senior Member
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    εδω... εκει... παραπερα...
    Posts
    2,059
    Quote Originally Posted by carrot View Post
    ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΑ. Έχω σιχαθεί την γεύση τους.
    Quote Originally Posted by carrot View Post
    Εννοώ ότι θα μπορούσαμε να είμασταν πιο αρμονική ανθρωπότητα αν δεν υπήρχε η θεία δίκη και τιμωρία.
    Ένας Θεός, κοινός πατέρας.
    Παντως,εγω δε βλεπω νοηματικη συσχετιση των δυο παραπανω! Ισως θα ηταν καλυτερο να πας να ξαπλωσεις λιγακι και να χαλαρωσεις!
    Η ανησυχία μοιάζει με την κουνιστή πολυθρόνα. Σε κρατάει απασχολημένο χωρίς να σε πηγαίνει πουθενά.

  11. #1346
    Senior Member
    Join Date
    Sep 2010
    Location
    Αθήνα
    Posts
    5,044
    Quote Originally Posted by ALIA View Post
    Παντως,εγω δε βλεπω νοηματικη συσχετιση των δυο παραπανω! Ισως θα ηταν καλυτερο να πας να ξαπλωσεις λιγακι και να χαλαρωσεις!
    Πόσο πιά... εδώ και δύο μέρες κοιμάμαι συνέχεια, ούτε υπνωτικό να έπερνα.

  12. #1347
    Senior Member
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    εδω... εκει... παραπερα...
    Posts
    2,059
    Quote Originally Posted by carrot View Post
    Πόσο πιά... εδώ και δύο μέρες κοιμάμαι συνέχεια, ούτε υπνωτικό να έπερνα.
    Τελος παντων,απασχολησου με κατι που σε χαλαρωνει και που δε σε βαζει στη διαδικασια να σκεφτεσαι "πολυπλοκα"!
    Η ανησυχία μοιάζει με την κουνιστή πολυθρόνα. Σε κρατάει απασχολημένο χωρίς να σε πηγαίνει πουθενά.

  13. #1348
    Senior Member
    Join Date
    Sep 2010
    Location
    Αθήνα
    Posts
    5,044
    We all make choices, but in the end our choices make us.

  14. #1349
    Senior Member
    Join Date
    Mar 2011
    Location
    between heaven and hell
    Posts
    7,796
    "Life is not about finding yourself.. Life is about creating yourself."
    " I stopped fighting my inner demons... we are on the same side now..."

  15. #1350
    Banned
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    6,846
    “Happiness is just an illusion caused by the temporary absence of reality.”

Page 90 of 135 FirstFirst ... 40808889909192100 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •