Results 61 to 75 of 87
Thread: Ανθρωπότητα
-
05-05-2009, 01:50 #61
- Join Date
- Oct 2006
- Posts
- 5,668
Η γνωση εχει να κανει πολλες φορες με μια αντικειμενικη αληθεια. Οταν ομως η γνωση που κατεχει καποιος κοντραρεται με την καθημερινη του ηθικη, με το πλαισιο συμπεριφορας του, τοτε ειναι πραγματικα ενα λυπηρο θεαμα....
πάρα πολλή ευφυϊα μπορεί να επενδυθεί στην άγνοια, οταν η αναγκη για ψευδαίσθηση ειναι βαθιά...
- 05-05-2009, 02:03 #62
- Join Date
- Jul 2008
- Location
- Θεσ/νικη
- Posts
- 2,195
αλλο η γνωση και αλλο ο τροπος που θα την χρησιμοποιησει καποιος,ειναι εντελως διαφορετικα πραγματα ....
05-05-2009, 16:27 #63
- Join Date
- Jun 2007
- Posts
- 2,337
Originally posted by Sofia
Η γνωση εχει να κανει πολλες φορες με μια αντικειμενικη αληθεια.
Originally posted by Sofia
Οταν ομως η γνωση που κατεχει καποιος κοντραρεται με την καθημερινη του ηθικη, με το πλαισιο συμπεριφορας του, τοτε ειναι πραγματικα ενα λυπηρο θεαμα....
Τι θα έκανε το κάθε παιδί που θα ήθελε να γράψει καλά στις εξετάσεις. Θα μάθαινε παπαγαλία το βιβλίο ή θα άκουγε τον δάσκαλο?
Το Communist Kid θα μάθαινε παπαγαλία το κείμενο. Θα άκουγε και θα έγραφε από το βιβλίο που διαβάζουν όλοι, την κοινή πηγή γνώσης.
Το Capitalist Kid θα έγραφε αυτό που έλεγε ο δάσκαλος. Θα άκουγε και θα έγραφε από την ευκαιριακή πηγή γνώσης.
Εφόσον όμως οι εξετάσεις αξιολογούσαν την κριτική ικανότητα του μαθητή, κανένα σύστημα δεν θα ήταν σωστό γιατί η κάθε άποψη θα ήταν το ίδιο σωστή με την άλλη.
Η γνώση παράγει έργο και η ηθική το αξιολογεί.
Το θέαμα είναι λυπηρό εφόσον δεν υπάρχει καμία ηθική στον δρόμο της γνώσης...
*http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%B1%CF%81%CE%BB_%CE%9C%CE%B1%CF%81%CE%BE .
05-05-2009, 16:40 #64
- Join Date
- Sep 2005
- Posts
- 2,494
originally posted by vince
Απλά ελπίζω και εγώ να έχω προσφέρει έστω και ένα δάκτυλο βοήθειας. Ακόμα και σε ανθρώπους που δεν έχουν ανάγκη καμία βοήθεια.
Πολλές φορές μπορεί να βοηθούμε κάποιον ασυνείδητα ή έμμεσα... Με τα λόγια μας, τη συμπεριφορά μας, τη στάση ζωής μας. Οπότε εκεί ίσως να μην έχουμε ποτέ την ευκαιρία να το ακούσουμε, να το δούμε. Το σημαντικότερο είναι όμως ότι προσφέραμε κι ας μη το ξέραμε.
Κι εσύ έχεις προσφέρει όχι μόνο ένα δάκτυλο βοήθειας, τουλάχιστον εδώ μέσα που σε διαβάζω. Και σε μενα κι ας μην το ήξερες:) Τώρα το ξέρεις.-Πρέπει να είσαι έτοιμος να καείς στην ίδια σου τη φλόγα: πώς να ξαναγεννηθείς, αν δεν γίνεις πρώτα στάχτη;
-H ζωή συγχωρεί τους πολύ τολμηρούς, τους τρελούς και τις αξίες, τρέχει με έτη φωτός, ο καιρός δεν την τρομάζει
05-05-2009, 16:42 #65
- Join Date
- Jun 2007
- Posts
- 2,337
Σημείωση....δεν είμαι δάσκαλος...μπορεί κάποιος από εδώ να είναι και να έχει τελείως αντίθετη γνώμη από αυτά που είπα...
05-05-2009, 16:44 #66
- Join Date
- Jun 2007
- Posts
- 2,337
Originally posted by anwnimi
originally posted by vince
Απλά ελπίζω και εγώ να έχω προσφέρει έστω και ένα δάκτυλο βοήθειας. Ακόμα και σε ανθρώπους που δεν έχουν ανάγκη καμία βοήθεια.
Πολλές φορές μπορεί να βοηθούμε κάποιον ασυνείδητα ή έμμεσα... Με τα λόγια μας, τη συμπεριφορά μας, τη στάση ζωής μας. Οπότε εκεί ίσως να μην έχουμε ποτέ την ευκαιρία να το ακούσουμε, να το δούμε. Το σημαντικότερο είναι όμως ότι προσφέραμε κι ας μη το ξέραμε.
Κι εσύ έχεις προσφέρει όχι μόνο ένα δάκτυλο βοήθειας, τουλάχιστον εδώ μέσα που σε διαβάζω. Και σε μενα κι ας μην το ήξερες:) Τώρα το ξέρεις.
05-05-2009, 16:49 #67
- Join Date
- Jul 2008
- Location
- Θεσ/νικη
- Posts
- 2,195
ποιος λεει πως τα βιβλια εχουν τη αληθινη γνωση,και ποιος μας λεει πως οι καθηγητες γνωριζουν.αν ενας καθηγητης ειναι πολιτικοποιημενος μονο αυτα που τον συμφερουν θα πει,τα αλλα ...... οσο για τα βιβλια εξαρταται ποιος τα γραφει.Αν θελει να γραψει καλα στις εξετασεις θα δει αυτα που πρεπει να απαντησει και θα τα γραψει,και απο μεσα του θα πιστευει οτι θελει...τα συστηματα κανουν την δουλεια τους,μεχρι στιγμης δεν εχει βρεθει σωστο συστημα.
\"Η γνώση παράγει έργο και η ηθική το αξιολογεί.
Το θέαμα είναι λυπηρό εφόσον δεν υπάρχει καμία ηθική στον δρόμο της γνώσης...\"
πολυ σωστα ελα ομως που υπαρχει και αλλη μια εννοια,το βολεμα .....
05-05-2009, 16:53 #68
- Join Date
- Jun 2007
- Posts
- 2,337
Originally posted by Empneustns
ποιος λεει πως τα βιβλια εχουν τη αληθινη γνωση,και ποιος μας λεει πως οι καθηγητες γνωριζουν.αν ενας καθηγητης ειναι πολιτικοποιημενος μονο αυτα που τον συμφερουν θα πει,τα αλλα ...... οσο για τα βιβλια εξαρταται ποιος τα γραφει.Αν θελει να γραψει καλα στις εξετασεις θα δει αυτα που πρεπει να απαντησει και θα τα γραψει,και απο μεσα του θα πιστευει οτι θελει...τα συστηματα κανουν την δουλεια τους,μεχρι στιγμης δεν εχει βρεθει σωστο συστημα.
\"Η γνώση παράγει έργο και η ηθική το αξιολογεί.
Το θέαμα είναι λυπηρό εφόσον δεν υπάρχει καμία ηθική στον δρόμο της γνώσης...\"
πολυ σωστα ελα ομως που υπαρχει και αλλη μια εννοια,το βολεμα .....
05-05-2009, 17:02 #69
- Join Date
- Sep 2005
- Posts
- 2,494
Originally posted by vince
Και τουλάχιστον όσο αφορά εμένα στον πειρασμό μπήκα και ας μην υπέκυψα...δεν είναι και μεγάλη η διαφορά...ίσως είναι χειρότερο μάλιστα.
Και μου έρχονται στις σκέψεις κάτι που είχε πει ο Χριστός...
\"Οι αμαρτίες της ψυχής είναι μεγαλύτερες από τις αμαρτίες του σώματος\"
Θρήσκος δεν είμαι αλλά κατάλαβα τι εννοούσε....και επίσης κατάλαβα οτι οι άνθρωποι σε μερικά πράγματα δεν έχουν αλλάξει καθόλου από τους προϊστορικούς τους προγόνους...
Η λέξη αμαρτία δε μου αρέσει τόσο γιατί την έχω συνδέσει με κάποια απαγορευτικά δογματιστικά πιστεύω που αφορούν τυπολατρικές συνήθειες και όχι ουσιαστικές, πνευματικές. Ωστόσο νομίζω vince πως καταλαβαίνω τι εννοείς όταν αναφέρεσαι σε αυτή.
Εννοείς το να πληγώσεις κάποιον άλλο ικανοποιώντας κάποια ανθρώπινα ένστικτα που έχουν διασωθεί όπως λες από τους προϊστορικούς μας προγόνους...
Ο Χριστός είπε, από όσα δηλαδή μας λένε, \"αγάπα τον πλησίον σου ως εαυτόν\", δηλαδή αγάπα τον συνάνθρωπό σου όπως τον εαυτό σου. Μα για να το κάνει κανείς αυτό οφείλει να αγαπήσει πρώτα τον εαυτό του. Αν δεν τον αγαπά, αν δεν τον σέβεται, στον ίδιο βαθμό δε θα μπορέσει να αγαπήσει και να σεβαστεί τον άλλο.
Οπότε \"αμαρτία\" για μένα σημαίνει όχι μόνο όταν βλάπτεις το συνάνθρωπό σου αλλά και όταν βλάπτεις τον εαυτό σου.
Τα διλήματα που προκύπτουν στη ζωή του καθένα μας, είτε αφορούν προϊστορικά ένστικτα ειτε όχι, κάποιες φορές αφορούν το δίλλημα του ποιον θα βλάψουμε, τον εαυτό μας ή τον άλλο. Πιστεύω ότι σε τέτοια διλλήματα, τις περισσότερες φορές, επιλέγοντας τελικά να βλάψουμε τον άλλο, βλαπτόμαστε εν τέλει και εμείς οι ίδιοι. Αν επιλέξουμε να βλάψουμε εμάς (δεν εννοώ την αυτοσυγκράτηση που αν προέρχεται από βαθιά και ειλικρινή αγάπη είναι σπουδαία αρετή) εν τέλει βλάπτουμε και τον άλλο, αυτόν που είναι δίπλα μας.
Η οδός της ειλικρίνειας, της αγάπης προς εμάς και τον άλλο, ερωτικής, φιλικής ή απλά ανθρώπινης αν έπαψε να υφίσταται με την πρώτη μορφή ή τη δεύτερη, είναι ο πιο δύσκολος δρόμος, δρόμος που μοιάζει να βλάπτει και εμάς και τον άλλο, αλλά μακροπρόθεσμα αποδεικνύεται σωτήριος.-Πρέπει να είσαι έτοιμος να καείς στην ίδια σου τη φλόγα: πώς να ξαναγεννηθείς, αν δεν γίνεις πρώτα στάχτη;
-H ζωή συγχωρεί τους πολύ τολμηρούς, τους τρελούς και τις αξίες, τρέχει με έτη φωτός, ο καιρός δεν την τρομάζει
05-05-2009, 17:04 #70
- Join Date
- Sep 2005
- Posts
- 2,494
Συγνώμη παιδιά που αλλάζω το θέμα συζήτησης απλά τώρα διάβασα το θρεντ:)
Συνεχίστε εσείς και μπορείτε να επανέλθετε όποτε θέλετε:)-Πρέπει να είσαι έτοιμος να καείς στην ίδια σου τη φλόγα: πώς να ξαναγεννηθείς, αν δεν γίνεις πρώτα στάχτη;
-H ζωή συγχωρεί τους πολύ τολμηρούς, τους τρελούς και τις αξίες, τρέχει με έτη φωτός, ο καιρός δεν την τρομάζει
05-05-2009, 17:18 #71
- Join Date
- Sep 2005
- Posts
- 2,494
Originally posted by Empneustns
ποιος λεει πως τα βιβλια εχουν τη αληθινη γνωση,και ποιος μας λεει πως οι καθηγητες γνωριζουν.αν ενας καθηγητης ειναι πολιτικοποιημενος μονο αυτα που τον συμφερουν θα πει,τα αλλα ...... οσο για τα βιβλια εξαρταται ποιος τα γραφει.Αν θελει να γραψει καλα στις εξετασεις θα δει αυτα που πρεπει να απαντησει και θα τα γραψει,και απο μεσα του θα πιστευει οτι θελει...τα συστηματα κανουν την δουλεια τους,μεχρι στιγμης δεν εχει βρεθει σωστο συστημα.
Το ίδιο και αυτοί που μεταδίδουν τη γνώση όταν επιλέγουν απλά να είναι υπάλληλοι του κράτους και όχι λειτουργοί.
Από την άλλη, πόσο δικαίωμα έχει ένας εκπαιδευτικός να παραθέσει τη δική του άποψη και στάση (θρησκευτική, πολιτική, ιστορική κτλ);
Πιστεύω ανάλογα με την ηλικία και την ωριμότητα των ψυχών που έχει απέναντί του, κάτι που πάλι είναι εξαιρετικά υποκειμενικό για τον καθένα.
Το σίγουρο είναι ότι όταν επιλέγει να το κάνει αυτό δεν πρέπει να γίνεται με τάση \"προσηλυτισμού\" για τις απόψεις του αλλά με διάθεση να καλλιεργήσει το πνεύμα της γόνιμης αμφισβήτισης σε αυτούς που τον ακούν και όχι της απλής απορρόφησης γνώσεων.
Και το άλλο σίγουρο είναι αυτό που λες:
\"Αν θελει να γραψει καλα στις εξετασεις θα δει αυτα που πρεπει να απαντησει και θα τα γραψει,και απο μεσα του θα πιστευει οτι θελει...τα συστηματα κανουν την δουλεια τους,μεχρι στιγμης δεν εχει βρεθει σωστο συστημα.\"
Και δυστυχώς εκεί υπάρχει μεγάλο χάος και υποκρισία, μιας και οι μαθητές αναγκάζονται να γράφουν αυτά που γράφουν τα κάθε λογής βιβλία για να μπορέσουν να σπουδάσουν... (χωρίς να εννοώ ότι τα βιβλία στο σύνολό τους περιέχουν μόνο ανακρίβειες και κατασκευασμένες αλήθειες).-Πρέπει να είσαι έτοιμος να καείς στην ίδια σου τη φλόγα: πώς να ξαναγεννηθείς, αν δεν γίνεις πρώτα στάχτη;
-H ζωή συγχωρεί τους πολύ τολμηρούς, τους τρελούς και τις αξίες, τρέχει με έτη φωτός, ο καιρός δεν την τρομάζει
05-05-2009, 20:04 #72
- Join Date
- Oct 2006
- Posts
- 5,668
Originally posted by vince
Originally posted by Sofia
Η γνωση εχει να κανει πολλες φορες με μια αντικειμενικη αληθεια.
Originally posted by Sofia
Οταν ομως η γνωση που κατεχει καποιος κοντραρεται με την καθημερινη του ηθικη, με το πλαισιο συμπεριφορας του, τοτε ειναι πραγματικα ενα λυπηρο θεαμα....
Τι θα έκανε το κάθε παιδί που θα ήθελε να γράψει καλά στις εξετάσεις. Θα μάθαινε παπαγαλία το βιβλίο ή θα άκουγε τον δάσκαλο?
Το Communist Kid θα μάθαινε παπαγαλία το κείμενο. Θα άκουγε και θα έγραφε από το βιβλίο που διαβάζουν όλοι, την κοινή πηγή γνώσης.
Το Capitalist Kid θα έγραφε αυτό που έλεγε ο δάσκαλος. Θα άκουγε και θα έγραφε από την ευκαιριακή πηγή γνώσης.
Εφόσον όμως οι εξετάσεις αξιολογούσαν την κριτική ικανότητα του μαθητή, κανένα σύστημα δεν θα ήταν σωστό γιατί η κάθε άποψη θα ήταν το ίδιο σωστή με την άλλη.
Η γνώση παράγει έργο και η ηθική το αξιολογεί.
Το θέαμα είναι λυπηρό εφόσον δεν υπάρχει καμία ηθική στον δρόμο της γνώσης...
*http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%B1%CF%81%CE%BB_%CE%9C%CE%B1%CF%81%CE%BE .
το θεμα για μενα δεν ειναι τί θα γράψει το παιδι στις εξετάσεις, ειναι πώς θα μεταφερει την οποια γνωση του στην καθημερινη του ζωη.
Άλλωστε είναι πολλά τα παραδείγματα ανθρώπων που ένοιωσαν το αίσθημα περί δικαίου (και όχι μόνο) και εξεγέρθηκαν ή όχι, μη γνωρίζοντας το παραμικρο από τις σκέψεις του οποιουδήποτε Μαρξ.πάρα πολλή ευφυϊα μπορεί να επενδυθεί στην άγνοια, οταν η αναγκη για ψευδαίσθηση ειναι βαθιά...
05-05-2009, 22:11 #73
- Join Date
- Aug 2005
- Location
- Αθηνα
- Posts
- 1,257
Originally posted by vince
Την μισείται ή την αγαπάτε?
σε περιοδους που ειμαι ηρεμη και ολα ειναι οκ δεν εχω προβλημα λεω να τους αφησω να ζησουν :P
νομιζω ειναι ολα τοσο υποκειμενικα... θεωρω οτι το πως αισθανομαστε με τον εαυτο μας παιζει σημαντικο ρολο στο πως βλεπουμε τους αλλους και πως αλληλεπιδρουμε στο κοινωνικο συνολο.Dum spiro spero (?)
06-05-2009, 01:43 #74
- Join Date
- Dec 2005
- Posts
- 4,999
Originally posted by Sofia
Η γνωση εχει να κανει πολλες φορες με μια αντικειμενικη αληθεια. Οταν ομως η γνωση που κατεχει καποιος κοντραρεται με την καθημερινη του ηθικη, με το πλαισιο συμπεριφορας του, τοτε ειναι πραγματικα ενα λυπηρο θεαμα....Ο καθενας μας δινει σχημα στην Υπαρξη.
06-05-2009, 01:45 #75
- Join Date
- Dec 2005
- Posts
- 4,999
Originally posted by Empneustns
αλλο η γνωση και αλλο ο τροπος που θα την χρησιμοποιησει καποιος,ειναι εντελως διαφορετικα πραγματα ....
Ο τρόπος που θα χρησιμοποιηθεί η γνώση, συνδέεται με τις αξίες, την ηθική, την έννοια του δικαίου, με τις εκάστοτε σκοπιμότητες εν τέλει.Ο καθενας μας δινει σχημα στην Υπαρξη.
Καρδιά
25-09-2025, 18:30 in Stress, Αγχος, Φόβος, Γενικευμένη Αγχώδης Διαταραχή