Results 91 to 105 of 267
-
20-03-2010, 17:54 #91
- Join Date
- Sep 2008
- Posts
- 1,243
Originally posted by arktos
ή επίδειξη μπορεί να θεωρηθεί ( για κάποιους ) πως κάνουν, λόγω του ότι αγόρασαν κάτι που τους εντυπωσίασε πραγματικά.
( το παθαίνω με τα ρολόγια ) :D
Καλή μου αρκτούλα,
Η λέξη «παθαίνω», δείχνει ενοχή.
Το θέμα μου δεν είναι να ενοχοποιηθείς εσύ που πήρες ένα ρολόϊ.
Το θέμα μου είναι να ΑΠενοχοποιηθούν όσοι δεν έχουν τέτοιο ρολόι.
(ε, και σαν συνέπεια να μην παραμένουμε απαθείς στη θέα της πώλησης των πανάκριβων προϊόντων).
- 20-03-2010, 17:56 #92
- Join Date
- Sep 2008
- Posts
- 1,243
Originally posted by lucifer
[i]Originally posted by nature[/]
Αισθητική….
Χμ……
Δηλαδή, έεεετυχε και το 50% των μαμάδων, όταν πηγαίνω σε συγκέντρωση γονέων στο σχολείο του παιδιού μου, κρατούν την ίδια τσάντα????
Έτυχε και είχαν το ίδιο γούστο, από όλες τις προσφερόμενες τσάντες στην αγορά της αθήνας???
Τους άρεσε τόσο πολύ το …σκατί φόντο? Ή είναι υπέροχη η διακόσμησή της με το μονόγραμμα του σχεδιαστή? (καταλάβατε για ποια τσάντα μιλάω…)
Στατιστικά αυτό είναι αδύνατο.
τη burberry εννοείς η τη gucci?
γιατί στο σκατί φόντο νομίζω υπερέχει η burberry. :P Αλλα από την άλλη, έχει μονόγραμμα? είναι πολλές οι υποψήφιες με σκατί φόντο!
Χμ.....
αδιάβαστη!
Δεν σου λέω, να το βρεις μόνη σου :)
20-03-2010, 18:19 #93
- Join Date
- Sep 2008
- Posts
- 1,243
Originally posted by Sofia
Originally posted by nature
Αισθητική….
Χμ……
Δηλαδή, έεεετυχε και το 50% των μαμάδων, όταν πηγαίνω σε συγκέντρωση γονέων στο σχολείο του παιδιού μου, κρατούν την ίδια τσάντα????
Έτυχε και είχαν το ίδιο γούστο, από όλες τις προσφερόμενες τσάντες στην αγορά της αθήνας???
Τους άρεσε τόσο πολύ το …σκατί φόντο? Ή είναι υπέροχη η διακόσμησή της με το μονόγραμμα του σχεδιαστή? (καταλάβατε για ποια τσάντα μιλάω…)
Στατιστικά αυτό είναι αδύνατο.
Σοφία,
Γιατί έχω την αίσθηση, ότι παρόλο που θίγω ένα θέμα που μας καίει όλους, ό, τι επιχείρημα είπες στο θρεντ αυτό, είναι προς την κατεύθυνση της υπεράσπισης της αλόγιστης κατανάλωσης?
Γιατί έχω την αίσθηση ότι (πιθανότατα όχι σκόπιμα), επιθυμείς να αποδομήσεις τα επιχειρήματά μου, ενώ η πρόθεσή μου και καλό και δίκαιο σκοπό έχει για όλους μας, αλλά επιπλέον η αγανάκτησή μου είναι δικαιολογημένη?
Γιατί έχω την αίσθηση με αυτά που γράφεις ότι κατά κάποιο τρόπο, έχω θίξει τα συμφέροντά σου, ...λες και είσαι ο λουί βουιτόν ο ίδιος? :)
Σου το λέω με καλή πρόθεση και διάθεση, αλλά και με πάσα ειλικρίνεια.
Αισθάνομαι ότι θέλεις να καταλήξουμε ότι όλα καλά, όλα ανθηρά. Ότι είναι πολύ λογικό η κάθε πωλήτρια να παραξενεύεται όταν ρωτάμε, «πόσο κάνει?» Και εμείς να διαλέγουμε μες’ στη χαρά πνιγμένοι ό,τι μας γυαλίζει, χωρίς δεύτερη σκέψη.
Κάνοντας focus σε ενδεχόμενες εξαιρέσεις, νοιώθω ότι «στέλνεις τη μπάλα στην κερκίδα» μπροστά σε ένα αναμφισβήτητο κοινωνικό φαινόμενο και ειλικρινά απορώ.
20-03-2010, 18:27 #94
- Join Date
- Oct 2006
- Posts
- 5,668
Originally posted by nature
Σοφία,
Γιατί έχω την αίσθηση, ότι παρόλο που θίγω ένα θέμα που μας καίει όλους, ό, τι επιχείρημα είπες στο θρεντ αυτό, είναι προς την κατεύθυνση της υπεράσπισης της αλόγιστης κατανάλωσης?πάρα πολλή ευφυϊα μπορεί να επενδυθεί στην άγνοια, οταν η αναγκη για ψευδαίσθηση ειναι βαθιά...
20-03-2010, 18:50 #95
- Join Date
- Feb 2010
- Posts
- 817
1). Η οικονομική μου κατάσταση (θίγεται για 2η φορά στο θρεντ) είναι απλή υπόθεσή σου, δεν έχω δείξει φορολογική δήλωση. Παρόλα αυτά μην προσπαθείτε να βάλετε ταμπέλα σε έναν άνθρωπο, αν δεν σας κολλάνε καλά τα λεγόμενά του. Δεν έχει σημασία αν είμαι πλούσια, μεσαία ή μπατιράκι. Εγώ σου λέω πχ, ότι είμαι εφοπλιστίνα και εγωίστρια, ή είμαι φτωχαδάκι και υποκρίτρια. Αν σκέφτεσαι τι είναι ο συνομιλητής σου, ίσως χάνεις την ουσία αυτών που λέει. Δες αν σου κάνουν αυτά που λέω και όχι ποια είμαι εγώ.
Θες πρόταση Νατούρ για την υγεία;Να μπορούν όλοι να πάνε σε γιατρό άσχετα αν έχουν χρήματα ή όχι και να έλθει το ραντεβού όταν θα κοιτάνε τα ραδίκια ανάποδα.Αυτά μήπως τα αγνοείς;Εχεις σηκωθεί 4 το πρωϊ να δείς τα γεροντάκια στην σειρά για νούμερο;Οσο για τα επώνυμα ρούχα όσοι τα εχουν τα παίρνουν.Η μάρκα με τα \"σκατί\" να σου πω δεν μου αρέσει και όσα κι αν διέθετα θα αγόραζα κάτι που με εκφράζει όχι κάτι που θα ήθελα να το προσέξει κάποιος.Αυτά είναι συμπτώματα νεοπλουτισμού.Ασχοληθήκαμ� � για την κυρία που ξοδεύει.Οχι Νατούρ με 800 και με 3000 χιλ ευρώ τον μήνα δεν μπορείς να ψωνίσεις τόσο ακριβά άν έχεις οικογένεια. Οσο αφορά την οικονομική σου κατάσταση,ειλικρινά εύχομαι να είναι όπως άφησες να εννοηθεί.
20-03-2010, 21:05 #96
- Join Date
- Sep 2005
- Posts
- 4,305
Originally posted by nature
Originally posted by arktos
ή επίδειξη μπορεί να θεωρηθεί ( για κάποιους ) πως κάνουν, λόγω του ότι αγόρασαν κάτι που τους εντυπωσίασε πραγματικά.
( το παθαίνω με τα ρολόγια ) :D
Καλή μου αρκτούλα,
Η λέξη «παθαίνω», δείχνει ενοχή.
Το θέμα μου δεν είναι να ενοχοποιηθείς εσύ που πήρες ένα ρολόϊ.
Το θέμα μου είναι να ΑΠενοχοποιηθούν όσοι δεν έχουν τέτοιο ρολόι.
(ε, και σαν συνέπεια να μην παραμένουμε απαθείς στη θέα της πώλησης των πανάκριβων προϊόντων).
το είπα και πιο πριν.
κάποια που θέλει να αγοράσει ένα ζευγάρι παπούτσια των 600 ευρώ δεν είναι πλούσια.
το κάθε ρολοϊ μου κοστίζει πολύ λιγότερο από αυτή τη τιμή και αμοίβομαι με 1000 ευρώ το μήνα.
αλλά κάποια επώνυμα μου αρέσουν.
κολώνια ας πούμε.αγοράζει καμία μη επώνυμη?
εσύ νάτσιουρ μπορεί έτσι για να μου τη σπάσεις! ;)
21-03-2010, 14:20 #97
- Join Date
- Sep 2008
- Posts
- 1,243
Originally posted by Sofia
Originally posted by nature
Σοφία,
Γιατί έχω την αίσθηση, ότι παρόλο που θίγω ένα θέμα που μας καίει όλους, ό, τι επιχείρημα είπες στο θρεντ αυτό, είναι προς την κατεύθυνση της υπεράσπισης της αλόγιστης κατανάλωσης?
Και εσύ, αν διαβάσεις καλύτερα το ποστ που σου τα είπα αυτά, θα δεις ότι δεν είπα πως εσύ, σαν άτομο είσαι υπέρ της αλόγιστης κατανάλωσης (δεν είναι άλλωστε το θέμα μου να ετεροστιγματιστούμε και να χωριστούμε σε στρατόπεδα). Είπα πως τα επιχειρήματα που ανέπτυξες εδώ ήταν ίσως άθελά σου, υπερασπιστικά της πρακτικής αυτής. Ενώ, πράγματι, η αρχική σου τοποθέτηση ήταν εύστοχη κατά τη γνώμη μου (σε 3 γραμμές), οι επόμενες 3 τοποθετήσεις σου, που ήταν και μεγαλύτερες, εστίαζαν στις εξαιρέσεις και όχι στην ουσία που είναι ένα πολύ μεγάλο σύγχρονο κοινωνικό φαινόμενο.
Και ήρθαν σε αντίθεση και με τις δικές σου πεποιθήσεις που ανέπτυξες συνοπτικά στην αρχή….
Ασε που με έχεις συνηθίσει σε πιο βαθιές αναλύσεις στην ουσία των θεμάτων!
21-03-2010, 14:41 #98
- Join Date
- Oct 2006
- Posts
- 5,668
Originally posted by nature
Είπα πως τα επιχειρήματα που ανέπτυξες εδώ ήταν ίσως άθελά σου, υπερασπιστικά της πρακτικής αυτής. Ενώ, πράγματι, η αρχική σου τοποθέτηση ήταν εύστοχη κατά τη γνώμη μου (σε 3 γραμμές), οι επόμενες 3 τοποθετήσεις σου, που ήταν και μεγαλύτερες, εστίαζαν στις εξαιρέσεις και όχι στην ουσία που είναι ένα πολύ μεγάλο σύγχρονο κοινωνικό φαινόμενο.
Και ήρθαν σε αντίθεση και με τις δικές σου πεποιθήσεις που ανέπτυξες συνοπτικά στην αρχή….
Η ασυνειδησια ή η επιφανειακοτητα γενικοτερα δεν ειναι ασχετα με το επιπεδο που μας χαρακτηριζει. Ολα ειναι μια αλυσιδα. Θα μουν πολυ χαρουμενη αν εμενε στην καταναλωση το ολο θεμα.
Originally posted by nature
Ασε που με έχεις συνηθίσει σε πιο βαθιές αναλύσεις στην ουσία των θεμάτων!πάρα πολλή ευφυϊα μπορεί να επενδυθεί στην άγνοια, οταν η αναγκη για ψευδαίσθηση ειναι βαθιά...
21-03-2010, 14:52 #99
- Join Date
- Sep 2008
- Posts
- 1,243
Originally posted by γιώτα2
...............................................
Οσο για τα επώνυμα ρούχα όσοι τα εχουν τα παίρνουν.Η μάρκα με τα \"σκατί\" να σου πω δεν μου αρέσει και όσα κι αν διέθετα θα αγόραζα κάτι που με εκφράζει όχι κάτι που θα ήθελα να το προσέξει κάποιος.Αυτά είναι συμπτώματα νεοπλουτισμού.Ασχοληθήκαμ� � για την κυρία που ξοδεύει.Οχι Νατούρ με 800 και με 3000 χιλ ευρώ τον μήνα δεν μπορείς να ψωνίσεις τόσο ακριβά άν έχεις οικογένεια. Οσο αφορά την οικονομική σου κατάσταση,ειλικρινά εύχομαι να είναι όπως άφησες να εννοηθεί.
Για την οικονομική μου κατάσταση, θα σε παρακαλούσα να σταματήσεις να βγάζεις αυθαίρετα συμπεράσματα, γιατί εκτός των άλλων, καταντάει και στιγματισμός. Για να γραφτούμε μέλη εδώ δεν υπάρχει κανένας όρος που να λέει ότι απαγορεύονται οι πλούσιοι. Ετσι, στην ΥΠΟΘΕΤΙΚΗ ΣΟΥ περίπτωση που εγώ είμαι εφοπλιστίνα, έχω να σου πω τα εξής:
1) μπορώ να συμμετέχω
και
2) δεν θα ήταν οι απόψεις μου για τα σκουπίδια, επειδή θα είχα τόσα λεφτά. Αλλιώς θα ήταν μια μορφή στιγματισμού, σωστά?
Τέλος, φιλικά σου λέω μην κρίνεις εξ ιδίων τα αλλότρια. Το ότι εσύ δεν ξοδεύεις το μισό μισθό σου σε επώνυμα, δε σημαίνει ότι δεν το κάνει κανείς. Δυστυχώς, κατά τη γνώμη μου.
21-03-2010, 14:55 #100
- Join Date
- Sep 2008
- Posts
- 1,243
Originally posted by γιώτα2
..........................
Θες πρόταση Νατούρ για την υγεία;Να μπορούν όλοι να πάνε σε γιατρό άσχετα αν έχουν χρήματα ή όχι και να έλθει το ραντεβού όταν θα κοιτάνε τα ραδίκια ανάποδα.Αυτά μήπως τα αγνοείς;.........................
...................
Είναι ευχή.
Λοιπόν ναι, το εύχομαι και εγώ, όπως όλοι φαντάζομαι. Πρόταση είναι να προτείνεις ένα τρόπο να γίνει η ευχή, πράξη. Αν λοιπόν έχεις μία πρόταση που να βοηθάει προς αυτή την κατεύθυνση, σου ξαναλέω πες την και ευχαρίστως να την συζητήσουμε και να δουλέψουμε για την υλοποίησή της.
21-03-2010, 16:46 #101
- Join Date
- Feb 2010
- Posts
- 817
Νατούρ μας δουλεύεις ή μας επεξεργάζεσαι;πρώτον ποτέ δεν μιλώ αυθαίρετα και το ξέρεις και δεύτερον απο πότε είναι στιγματισμός να έχεις οικονομική άνεση;Αυτό έλειπε να αισθάνεσαι άσχημα.Εγώ μιλώ για τόσα άλλα που συμβαίνουν και εσύ επικεντώνεσαι στις επώνυμες τσάντες.Και το αναφέρω γιατί χρειάστηκα να ξοδέψω αρκετά χρήματα για την υγεία μου αν και είμαι αφαλισμένη.Αναρωτήθηκα τι θα γινόταν αν δεν τα διέθετα και περίμενα κανένα μήνα το ραντεβού.Νατούρ μην μας ζαλίζεις με εξυπνάδες.Σιγά να μην είχα χρήματα και να μην έβλεπα το καλύτερο ρούχο απο άποψης ποιότητας και εμφάνισης.Οπως και να το κάνουμε αυτά πάνε μαζί Νατούρ.Το τι ξοδεύω άστο καλύτερα να το ξέρω εγώ.Φυσικά και θα κοιτάξω πρώτα το σπίτι, τις υποχρεώσεις το να εχω σε μια ώρα ανάγκης χρήματα και μετά θα ξοδέψω ως εκεί που μου επιτρέπεται αλλά κομπλεξ για την καλή μου οικονομική κατάσταση δεν θα είχα ποτέ.Προτάσεις ας κάνουν οι πολιτικοί.
21-03-2010, 21:57 #102
- Join Date
- Dec 2005
- Posts
- 4,999
Αγαπητή Φύση,
η καταναλωτική συμπεριφορά έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες. Κυρίως όμως με ψυχολογικούς.
Φυσικά και ασκούν επίδραση πάνω στην ψυχολογία του ανθρώπου καταναλωτή τα περιβαλλοντικά ερεθίσματα, όπως η διαφήμιση και η μόδα αλλά και εσωτερικά γνωρίσματα, όπως οι ανάγκες, οι ανασφάλειες, η ιδιοσυγκρασία.
Καταλαβαίνω ότι θέλεις να θίξεις τα κακώς κείμενα της άκριτης κατανάλωσης μα έχω να τονίσω ότι κάθε ακριβό αντικείμενο δεν είναι μπαρούφα και κάθε ένας που αγοράζει ένα τέτοιο ( ακόμα και αν υπερβαίνει στην δεδομένη φάση τις ικανότητές του ή αν το προϊόν είναι υπερτιμημένο) δεν το κάνει απαραίτητα ή μόνο για επίδειξη.
Ένα πολύ ωραίο βιβλίο είναι το \"Είναι και το έχειν\" του Έριχ Φρομ, αν θυμάμαι καλά.
Οι σημερινές κοινωνίες κατευθύνονται στο να συγχέουν την ύπαρξή τους με την εικόνα τους, στο να αντικαθιστούν το είναι με το έχειν. Έτσι η αυτοαξία κάποιου συνδέεται με την κατοχή υλικών αγαθών και όχι με εσωτερικά του στοιχεία όπως οι αξίες, η ποιότητα του χαρακτήρα κάποιου, η στάση ζωής, η καλλιέργεια, η γενναιοδωρία, η ευαισθησία κ. α.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι να αντιδράσει κανείς, εκκινώντας από το να αλλάζει τον εαυτό του. Το να καυτηριάζει τα τεκταινόμενα γράφοντας έργα ή άρθρα, το να κατέχει μια θέση επαγγελματική ( πχ εκπαιδευτικός) και να την αξιοποιεί για να περάσει τα μνμ του, είναι όλα τρόποι κοινωνικής ενεργοποίησης και αντίδρασης. Και υπάρχουν άλλοι τόσοι.
Πραγματικά πιστεύω οτι η παιδεία είναι η αρχή των πάντων. Όταν μαθαίνει ο άνθρωπος να χτίζει την αυτοαξία του με βάση το είναι του και όχι με βάση την ιδιοκτησία του, από νωρίς ή και αργότερα, τότε αποκτά τις απαιτούμενες εσωτερικές αντιστάσεις και τα εφόδια για κριτική θεώρηση των πραγμάτων στην καταναλωτική κοινωνία μας.
Ωραία όλα αυτά και κατανοώ τον θυμό σου, άλλα προσωπικά θέλω να εστιάσω αλλού.
Όπως εύστοχα σου παρατήρησαν κάποια μέλη, μήπως θα πρέπει να σταθείς στο να εξετάσεις τον θυμό σου?
Παρατηρώ ότι κάποιες φορές είσαι απόλυτη, υιοθετείς μια ασπρόμαυρη λογική που σε οδηγεί αναπόφευκτα στο να βγάζεις στρεβλωμένα συμπεράσματα που ενισχύουν τον θυμό σου.
Επίσης, μοιάζει να νιώθεις οτι η Μάζα, απο τις κινήσεις τις οποίας εξαρτάσαι και εσύ, είναι σαν ένα κακομαθημένο παιδί του οποίου θα ήθελες να έχεις την εποπτεία ( θέτοντας κανόνες και πρέπει, ασχολούμενη διαρκώς με το τι κάνει ο διπλανός σου ) ώστε να την νουθετήσεις για να βελτιωθεί ο κόσμος.
Νομίζω ότι ο ρόλος που ίσως ασυνείδητα και ενδόμυχα έχεις αναθέσει τον εαυτό σου, είναι μη ρεαλιστικός, κανένας δεν μπορεί να αλλάξει τον κόσμο και αν το επιχειρήσει καταντά ακραίος, δεσποτικός και αναποτελεσματικός σε βάθος χρόνου τουλάχιστον.
Το βαθύτερο ζήτημα εδώ, είναι, γιατί τόσος θυμός Φύση?
Γιατί να γίνεσαι έξαλλη? Τι κάνεις με τον θυμό σου?
Το κυριότερο, πέρα από τις εξωτερικές του αιτίες- αφορμές, σε ποιά εσωτερικά σου ερείσματα ( πέρα της δεδομένης σου κοινωνικής ευαισθησίας) ακουμπά αυτός ο θυμός και γίγαντώνεται?
Πόσο καθαρά σε αφήνει να βλέπεις τα πράγματα?
Μήπως μεταθέτεις θέματα της ψυχολογίας σου στην ιδεολογία σου και επιπλέον, χρησιμοποιείς σαν άμυνα τον γενικόλογο αφορισμό ότι αυτό-ανάλυση = κοινωνική απάθεια?
Δεν περιμένω να μου απαντήσεις απαραίτητα.
Είσαι ένα μέλος που συμπαθώ και ήθελα να εκθέσω κι εγώ τους προβληματισμούς μου.
Φιλικά :))Ο καθενας μας δινει σχημα στην Υπαρξη.
21-03-2010, 22:47 #103
- Join Date
- Nov 2005
- Posts
- 641
Πιστεύω ότι θα αν μελετούσαμε το φαινόμενο της κατανάλωσης μέσα από την πορεία του στο χρόνο. Η ιστορία της εμφάνισης του καταναλωτισμού δίνει απαντήσεις σε αρκετά από τα ερωτήματα που τέθηκαν σε αυτό το topic.
Παραθέτω αποσπάσματα από τα δύο πρώτα άρθρα που συνάντησα αναζητώντας στο google θέματα σχετικά με την \"ιστορία του καταναλωτισμού\":
\"Ο καταναλωτισμός είναι όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει την τάση της εξίσωσης της προσωπικής ευτυχίας με την απόκτηση υλικών αγαθών και την κατανάλωση. \"
\"Σε κριτικό πλαίσιο, ο καταναλωτισμός αναφέρεται στην τάση των ανθρώπων να ταυτίζονται έντονα με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που καταναλώνουν, ιδίως με προϊόντα που είναι γνωστές μάρκες και εμφανή σύμβολα κοινωνικού στάτους, π.χ. ένα ακριβό αυτοκίνητο, ακριβά κοσμήματα.\"
\"Επικριτές του καταναλωτισμού υποστηρίζουν ότι οι πολλές πολυτέλειες και τα αχρείαστα καταναλωτικά αγαθά είναι κοινωνικά σύμβολα που επιτρέπουν στους ανθρώπους να αναγνωρίζουν άτομα παρόμοιας νοοτροπίας μέσω της κατανάλωσης και επίδειξης σχετικών προϊόντων. Μερικοί πιστεύουν ότι οι σχέσεις με ένα προϊόν ή μια μάρκα είναι υποκατάστατα των υγιών ανθρώπινων σχέσεων που απουσιάζουν από τη δυσλειτουργική σύγχρονη κοινωνία και ότι μαζί με τον ίδιο τον καταναλωτισμό αποτελούν μέρος της γενικής διαδικασίας κοινωνικού ελέγχου και πολιτισμικής ηγεμονίας στη σύγχρονη κοινωνία.\"
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CF%89%C F%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82
\"Ο Stuart Ewen στο βιβλίο του Captains of Consciousness: Advertising and the Social Roots of the Consumer Culture έδειξε ότι η διαφήμιση για τη μαζική κατανάλωση στόχευε όχι μόνο στην αύξηση των αγορών για αγαθά, αλλά και στη μετατόπιση του γεωμετρικού τόπου της δυσαρέσκειας, από τη δουλειά των ανθρώπων, σε χώρους που οι διαφημιστές θα μπορούσαν να τους υποσχεθούν πως θα ικανοποιούνταν από την κατανάλωση. Οι απογοητεύσεις και η στεναχώρια τους θα μπορούσαν έπειτα να οδηγήσουν σε αγορές, αντί για πολιτικές διαμαρτυρίες ενάντια στις συνθήκες εργασίας ή άλλα στοιχεία της βιομηχανικής κοινωνίας.\"
http://autonomous-land.blogspot.com/2009/06/blog-post.html
Απ΄ότι διαπσιτώνουμε από τα παραπάνω ο καταναλωτισμός δεν υπήρχε από την εποχή της εμφάνισης του ανθρώπου στη γη, δεν αποτελεί τμήμα της ανθρώπινης φύσης. Εμφανίστηκε πολύ αργότερα, κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες και για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων σκοπών.
Κάποιος από εμάς θα μπορούσε να απαντήσει στα παραπάνω λέγοντας \"αγοράζω αυτό που επιθυμώ\". Το θέμα είναι ότι η γνώση σε σχέση με το ποιοί και γιατί δημιούργησαν αυτή την επιθυμία, τι είναι αυτό που υποκαθιστά κ.λπ. είναι δυνατόν να μας οδηγήσει σε μια βαθύτερη γνώση του εαυτού μας και στο τι θέλουμε πραγματικά από τη ζωή...
21-03-2010, 22:57 #104
- Join Date
- Nov 2005
- Posts
- 641
Η επιστημονική δουλειά πίσω από τη χρήση του καταναλωτισμού ως υποκατάστατο είναι το ακόλουθο άρθρο, το οποίο αναφέρεται στην αξιοποίηση των επιστημονικών αποτελεσμάτων του πατέρα της ψυχανάλυσης Ζίγκμουντ Φρόιντ από τον ανιψιό του Edward Bernays για τη \"συγγραφή του εγχειριδίου του μάρκετινγκ\"
http://archive.gr/news.php?readmore=186
Υπάρχει και ένα σχετικό ντοκιμαντέρ του BBC (σε τέσσερα επεισόδια) με τίτλο \"ο αιώνας του ατομικισμού\"
Μπορείτε να το δείτε στο παρακάτω link
http://tvxs.gr/webtv/%CE%BD%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B1%CE%BD%C F%84%CE%B5%CF%81/%CE%BF-%CE%B1%CE%B9%CF%8E%CE%BD%CE%B1%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CF%8D-%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%BF%CF%82-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%BF
21-03-2010, 23:01 #105
- Join Date
- Dec 2005
- Posts
- 4,999
Πολλές από τις ανάγκες μας είναι επίπλαστες.
Το θέμα είναι όμως ότι όσο αυξάνεται το επίπεδο υλικής ευημερίας, τόσο εξελίσσονται και οι ανάγκες μας. Παλιά οι άνθρωποι μένανε στον βιοπορισμό, σήμερα ζητούνε την άνεση με την ευρεία έννοια.
Κοινώς, οι ανάγκες του ανθρώπου ( βιολογικές, ψυχικές, καταναλωτικές) δεν είναι ανεξάρτητες από το περιβάλλον όπου αυτός ζει, ούτε μπορούν να διαφύγουν του κοινωνικά κρατούντος προτύπου. Η σύγκριση- ανταγωνισμός - μίμηση μεταξύ των μελών μιας κοινωνίας καθώς και η επίδειξη, είναι φαινόμενα που πιστεύω πάντα θα υπάρχουν ( για πολλούς και διάφορους λόγους) σαν τέτοια. Καλό είναι να περιορίζονται βέβαια.
Πολύ εύστοχη είναι και η παρατήρηση της Αλό, ότι η απόκτηση υλικής ευμάρειας ενδεχομένως κατευνάζει άγχη όπως το μέγιστο όλων, του θανάτου, χαϊδεύοντας τις ψευδαισθήσεις μας ότι δεν είμαστε τόσο τρωτοί και ευάλωτοι τελικά.
Αυτογνωσία και παιδεία είναι απαραίτητα εφόδια για να διαχωρίσουμε αληθινές επιθυμίες και ανάγκες από τις ψευδο- ανάγκες σε κάθε επίπεδο της ζωής μας, όχι μόνο σε εκείνο της κατανάλωσης.
Ενδιαφέρον πολύ το θέμα όπως και να χει, μας προβληματίζει
Btw πολύ χρήσιμα και ενδιαφέροντα λινκς Γκας :))Ο καθενας μας δινει σχημα στην Υπαρξη.
Νιώθω πως δεν υπάρχω, μονίμως
23-07-2025, 01:39 in Σχέσεις και Επικοινωνία