Tony σκέψεις - Page 10
ICPS banner

[ Όροι Χρήσης Forum - ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ] [ Προστασία ανηλίκων ]

Page 10 of 13 FirstFirst ... 89101112 ... LastLast
Results 136 to 150 of 183
  1. #136
    Senior Member
    Join Date
    Dec 2013
    Location
    Αθήνα
    Posts
    2,507
    Γιατί πάντα να σκεφτόμαστε το εχθρικό, το κακό; Μπορεί η τν να αναπτύξει νοημοσύνη βοηθητική και όχι εχθρική προς τον άνθρωπο.
    Πάντα η απαισιοδοξία.
    Περισσότερο πιθανό είναι να αναπτύξει ο άνθρωπος εχθρική νοημοσύνη προς την τεχνική νοημοσύνη.

  2. #137
    Senior Member
    Join Date
    Jun 2021
    Posts
    657
    Quote Originally Posted by HarleyQuinn View Post
    Γιατί πάντα να σκεφτόμαστε το εχθρικό, το κακό; Μπορεί η τν να αναπτύξει νοημοσύνη βοηθητική και όχι εχθρική προς τον άνθρωπο.
    Πάντα η απαισιοδοξία.
    Περισσότερο πιθανό είναι να αναπτύξει ο άνθρωπος εχθρική νοημοσύνη προς την τεχνική νοημοσύνη.



    Η τεχνητή νοημοσύνη ειναι ουδέτερη πλάκα σε αυτό είναι κανείς δεν ξέρει ή δεν μπορεί να προβλέψει το πώς δουλεύει ουτε ο ίδιος ο προγραμματιστής . Αλλά μπορεί να περάσει προκαταλήψεις ο άνθρωπος στο ίδιο το μηχάνημα. Από ότι έχω καταλάβει

  3. #138
    Senior Member
    Join Date
    Jun 2021
    Posts
    657

  4. #139
    Senior Member
    Join Date
    Jun 2021
    Posts
    657

  5. #140

  6. #141
    Senior Member
    Join Date
    Jun 2021
    Posts
    657
    https://saferinternet4kids.gr/sid/si...al_algorithms/
    Ποιοι είναι οι πιθανοί κίνδυνοι στους νέους;

    Παρόλο που οι αλγόριθμοι σχεδιάζονται για να βελτιώνουν την εμπειρία του χρήστη, παράλληλα ενέχουν πιθανούς κινδύνους που μπορεί να επηρεάσουν την ασφάλεια και την ευημερία των νέων:

    Έκθεση σε ακατάλληλο ή επιβλαβές περιεχόμενο – Καθώς οι αλγόριθμοι συχνά φιλτράρουν το περιεχόμενο με βάση τη συμπεριφορά και τα ενδιαφέροντα ενός χρήστη (για παράδειγμα, τι παρακολουθεί συχνότερα ή ποιες λέξεις αναζητά), υπάρχει ο κίνδυνος, εάν ένας νέος αναζητήσει περιεχόμενο που είναι επιβλαβές, ο αλγόριθμος να θεωρήσει λανθασμένα ότι αυτό είναι το περιεχόμενο που θέλει να βλέπει και να παρέχει περισσότερο από αυτό στο μέλλον. Ακόμα και οι αναζητήσεις για κατάλληλο περιεχόμενο μπορεί μερικές φορές να προκαλέσουν αναστάτωση, ιδίως αν οι αλγόριθμοι αποφασίσουν ότι ο χρήστης πρέπει να δει κάτι που προκαλεί ισχυρή συναισθηματική φόρτιση (όπως περιεχόμενο που περιέχει μίσος ή κακοποίηση ζώων). Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι νέοι έχουν εκτεθεί ακούσια σε αρνητικό περιεχόμενο, όπως υλικό για αυτοτραυματισμούς, διατροφικές διαταραχές και επικίνδυνα προγράμματα άσκησης/διατροφής.

    Έκθεση σε παραπληροφόρηση – Οι αλγόριθμοι μπορεί να προσφέρουν στους νέους περιεχόμενο που παρουσιάζει παραπλανητικές ή ψευδείς πληροφορίες αλλά να παρουσιάζεται με τρόπο που να υποδηλώνει ότι είναι αξιόπιστο. Αυτό μπορεί να έχει δυνητικά αρνητικό αντίκτυπο στις πεποιθήσεις και τη συμπεριφορά τους. Καθώς το περιεχόμενο επιλέγεται συχνά με βάση τη συνάφεια και όχι το πόσο πρόσφατο είναι, μπορεί να είναι δύσκολο να καταλάβουμε τι είναι «νέο» και τι μπορεί να έχει συμβεί πριν από μέρες ή εβδομάδες.

    Έκθεση σε στοχευμένες διαφημίσεις – Ενώ οι στοχευμένες διαφημίσεις, εκτός από ενδιαφέρουσες, μπορεί να είναι και πιο πειστικές στην παρότρυνση των νέων να αγοράσουν ή να επιθυμούν προϊόντα και υπηρεσίες.

    Σχεδιασμός που πείθει (persuasive design) – Καθώς οι αλγόριθμοι χρησιμοποιούνται ως μέρος τεχνικών σχεδιασμού για να πείθουν, οι προτάσεις σχετικού περιεχομένου μπορεί να ενθαρρύνουν τους νέους να περνούν περισσότερο χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή στις πλατφόρμες ανταλλαγής βίντεο από ό,τι επιθυμούν. Το φαινόμενο «μόνο ένα ακόμα…» μπορεί να είναι πολύ δελεαστικό!

    Πνευματική απομόνωση και μονόπλευρη πληροφόρηση – Αυτές είναι δύο πιθανές παρενέργειες των εμπειριών που καθοδηγούνται από αλγορίθμους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η πνευματική απομόνωση συμβαίνει όταν μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης εμφανίζει μόνο παρόμοιο περιεχόμενο με αυτό που έχετε ήδη βιώσει. Αυτό καθιστά δύσκολο να δείτε νέα πράγματα ή να βιώσετε διαφορετικές απόψεις, προοπτικές και γνώμες. Η μονόπλευρη πληροφόρηση συμβαίνει όταν ένας αλγόριθμος μπορεί να προτείνει άλλους χρήστες για να γίνουν φίλοι ή να τους ακολουθήσετε. Αυτό μπορεί επίσης να έχει ως αποτέλεσμα ένας νέος να αλληλοεπιδρά μόνο με άτομα που μοιράζονται την ίδια κοσμοθεωρία, καθιστώντας πιο δύσκολο να συναντήσει νέες απόψεις. Μπορεί επίσης να τον οδηγήσει να πιστέψει ότι οι απόψεις και οι γνώμες τους είναι πιο διαδεδομένες από ό,τι είναι στην πραγματικότητα.

    Δημιουργία προφίλ – Παράλληλα με τα προσωπικά δεδομένα που μοιράζονται οι χρήστες, οι αλγόριθμοι κάνουν κρίσεις για έναν χρήστη, ορισμένες από τις οποίες μπορεί να είναι ανακριβείς. Οι αλγόριθμοι μπορεί επίσης να ταξινομούν ομάδες χρηστών ως ίδιες ενώ δεν είναι – για παράδειγμα μπορεί να αντιμετωπίζουν όλους τους χρήστες ηλικίας 13 ετών με τον ίδιο τρόπο και να υποθέτουν ότι όλοι έχουν τα ίδια ενδιαφέροντα και απόψεις, δείχνοντας τους το ίδιο περιεχόμενο. Επειδή οι αλγόριθμοι και τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης κατασκευάζονται και εκπαιδεύονται από ανθρώπους, μπορεί να υπάρχει προκατάληψη (bias) στον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζουν τις πληροφορίες σε άτομα με διαφορετικά χαρακτηριστικά (όπως το φύλο, η εθνικότητα, η θρησκεία και η χώρα). Ορισμένα συστήματα αλγορίθμων μπορούν να δημιουργήσουν προφίλ χρηστών πολύ γρήγορα και μπορεί να είναι δύσκολο να αλλάξει ένα προφίλ αφού έχει δημιουργηθεί. Για παράδειγμα, η Wall Street Journal διεξήγαγε το 2021 μια μελέτη σχετικά με το πώς οι αλγόριθμοι του TikTok κατάλαβαν τα ενδιαφέροντα των χρηστών του. Ανακάλυψαν ότι οι αλγόριθμοι παρακολουθούσαν προσεκτικά το χρόνο και τις προτιμήσεις σε κάθε βίντεο που παρακολουθούσε ένας χρήστης για να καταλάβουν τα ενδιαφέροντά του. Η εφαρμογή μπορούσε να προσδιορίσει με ακρίβεια τα κύρια ενδιαφέροντα ενός νέου χρήστη μέσα σε 30 λεπτά από την εγγραφή του, ακόμη και αν δεν είχε αναζητήσει ή προσδιορίσει αυτές τις πληροφορίες στο προφίλ του.

  7. #142
    Senior Member
    Join Date
    Jun 2021
    Posts
    657
    Πώς λειτουργεί η παραπληροφόρηση: έξι τακτικές που χρησιμοποιούνται για να μας ξεγελάσουν
    https://www.europarl.europa.eu/topic...mas-xegelasoun

  8. #143
    Senior Member
    Join Date
    Jun 2021
    Posts
    657
    Tony σκέψεις.. ...
    Νιώθω ότι μας έχουνε φλομώσει στις μ....... Από τις ειδήσεις μέχρι και τους αλγόριθμους ίντερνετ να χαζεύει ο κόσμος ......

  9. #144
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2023
    Location
    ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    Posts
    1,428
    Quote Originally Posted by tony View Post
    Πώς λειτουργεί η παραπληροφόρηση: έξι τακτικές που χρησιμοποιούνται για να μας ξεγελάσουν
    https://www.europarl.europa.eu/topic...mas-xegelasoun

    Υπάρχει κι αλλος τροπος που δεν αναφέρεται. Ας υποθεσουμε οτι βλεπουμε ΜΜΕ και παιζουν την ειδηση οτι ενα ηλεκτρικο αυτοκινητο ανατιναχτηκε. Μετά το ψάχνουμε πιο πολυ και μαθαινουμε οτι τα εν λογω ΜΜΕ ανηκουν σε επιχειρηματία που εμπλεκεται σε μπιζνες με υδρογονανθρακες και τα συμφεροντα του θιγονται απο την ανοδο της ηλεκτροκινησης... γιατι θα πουλαει λιγοτερο πετρέλαιο και οι μετοχες του θα πέσουν...

    Αυτο ηταν ενα παραδειγμα φυσικά... Υπάρχουν κι άλλα...

  10. #145
    Senior Member
    Join Date
    Jun 2021
    Posts
    657

  11. #146
    Senior Member
    Join Date
    Jun 2021
    Posts
    657
    Αλγόριθμοι και αυταρχισμός: Ο τεχνοφασισμός ως η τελική μορφή εξουσίας
    Κάποτε οι βασιλιάδες κρατούσαν σκήπτρα, σήμερα κρατούν αλγόριθμους. Δεν χρειάζεται να σου επιβάλουν τι να σκέφτεσαι—αρκεί να σε κάνουν να το γκουγκλάρεις και να στο σερβίρει η σωστή προπαγάνδα.

    https://olafaq.gr/outlook/ideas/algo...-aytarchismos/

    Το κείμενο στο σύνδεσμο δεν ξέρω άμα έχει πολιτικά κίνητρα. Αλλά έχει κάποιο ενδιαφέρον.

  12. #147
    Senior Member
    Join Date
    Jun 2021
    Posts
    657
    Quote Originally Posted by tony View Post
    Tony σκέψεις
    Όταν κάτι σου δίνετε δωρεάν σημαίνει ότι είσαι εσύ το εμπόρευμα...

    Tony σκέψεις.....
    Μας έχουνε φλομώσει στην άχρηστη πληροφορία οι μεγάλες εταιρείες και μας τα παρέχουν δωρεάν.Το πώς κλάνει το μπαρμπούνι και γελάμε εμείς........ γιατί εμείς θέλουμε άρτο και θέαμα.....

  13. #148
    Senior Member
    Join Date
    Jun 2021
    Posts
    657
    Quote Originally Posted by tony View Post
    https://saferinternet4kids.gr/sid/si...al_algorithms/
    Ποιοι είναι οι πιθανοί κίνδυνοι στους νέους;

    Παρόλο που οι αλγόριθμοι σχεδιάζονται για να βελτιώνουν την εμπειρία του χρήστη, παράλληλα ενέχουν πιθανούς κινδύνους που μπορεί να επηρεάσουν την ασφάλεια και την ευημερία των νέων:

    Έκθεση σε ακατάλληλο ή επιβλαβές περιεχόμενο – Καθώς οι αλγόριθμοι συχνά φιλτράρουν το περιεχόμενο με βάση τη συμπεριφορά και τα ενδιαφέροντα ενός χρήστη (για παράδειγμα, τι παρακολουθεί συχνότερα ή ποιες λέξεις αναζητά), υπάρχει ο κίνδυνος, εάν ένας νέος αναζητήσει περιεχόμενο που είναι επιβλαβές, ο αλγόριθμος να θεωρήσει λανθασμένα ότι αυτό είναι το περιεχόμενο που θέλει να βλέπει και να παρέχει περισσότερο από αυτό στο μέλλον. Ακόμα και οι αναζητήσεις για κατάλληλο περιεχόμενο μπορεί μερικές φορές να προκαλέσουν αναστάτωση, ιδίως αν οι αλγόριθμοι αποφασίσουν ότι ο χρήστης πρέπει να δει κάτι που προκαλεί ισχυρή συναισθηματική φόρτιση (όπως περιεχόμενο που περιέχει μίσος ή κακοποίηση ζώων). Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι νέοι έχουν εκτεθεί ακούσια σε αρνητικό περιεχόμενο, όπως υλικό για αυτοτραυματισμούς, διατροφικές διαταραχές και επικίνδυνα προγράμματα άσκησης/διατροφής.

    Έκθεση σε παραπληροφόρηση – Οι αλγόριθμοι μπορεί να προσφέρουν στους νέους περιεχόμενο που παρουσιάζει παραπλανητικές ή ψευδείς πληροφορίες αλλά να παρουσιάζεται με τρόπο που να υποδηλώνει ότι είναι αξιόπιστο. Αυτό μπορεί να έχει δυνητικά αρνητικό αντίκτυπο στις πεποιθήσεις και τη συμπεριφορά τους. Καθώς το περιεχόμενο επιλέγεται συχνά με βάση τη συνάφεια και όχι το πόσο πρόσφατο είναι, μπορεί να είναι δύσκολο να καταλάβουμε τι είναι «νέο» και τι μπορεί να έχει συμβεί πριν από μέρες ή εβδομάδες.

    Έκθεση σε στοχευμένες διαφημίσεις – Ενώ οι στοχευμένες διαφημίσεις, εκτός από ενδιαφέρουσες, μπορεί να είναι και πιο πειστικές στην παρότρυνση των νέων να αγοράσουν ή να επιθυμούν προϊόντα και υπηρεσίες.

    Σχεδιασμός που πείθει (persuasive design) – Καθώς οι αλγόριθμοι χρησιμοποιούνται ως μέρος τεχνικών σχεδιασμού για να πείθουν, οι προτάσεις σχετικού περιεχομένου μπορεί να ενθαρρύνουν τους νέους να περνούν περισσότερο χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή στις πλατφόρμες ανταλλαγής βίντεο από ό,τι επιθυμούν. Το φαινόμενο «μόνο ένα ακόμα…» μπορεί να είναι πολύ δελεαστικό!

    Πνευματική απομόνωση και μονόπλευρη πληροφόρηση – Αυτές είναι δύο πιθανές παρενέργειες των εμπειριών που καθοδηγούνται από αλγορίθμους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η πνευματική απομόνωση συμβαίνει όταν μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης εμφανίζει μόνο παρόμοιο περιεχόμενο με αυτό που έχετε ήδη βιώσει. Αυτό καθιστά δύσκολο να δείτε νέα πράγματα ή να βιώσετε διαφορετικές απόψεις, προοπτικές και γνώμες. Η μονόπλευρη πληροφόρηση συμβαίνει όταν ένας αλγόριθμος μπορεί να προτείνει άλλους χρήστες για να γίνουν φίλοι ή να τους ακολουθήσετε. Αυτό μπορεί επίσης να έχει ως αποτέλεσμα ένας νέος να αλληλοεπιδρά μόνο με άτομα που μοιράζονται την ίδια κοσμοθεωρία, καθιστώντας πιο δύσκολο να συναντήσει νέες απόψεις. Μπορεί επίσης να τον οδηγήσει να πιστέψει ότι οι απόψεις και οι γνώμες τους είναι πιο διαδεδομένες από ό,τι είναι στην πραγματικότητα.

    Δημιουργία προφίλ – Παράλληλα με τα προσωπικά δεδομένα που μοιράζονται οι χρήστες, οι αλγόριθμοι κάνουν κρίσεις για έναν χρήστη, ορισμένες από τις οποίες μπορεί να είναι ανακριβείς. Οι αλγόριθμοι μπορεί επίσης να ταξινομούν ομάδες χρηστών ως ίδιες ενώ δεν είναι – για παράδειγμα μπορεί να αντιμετωπίζουν όλους τους χρήστες ηλικίας 13 ετών με τον ίδιο τρόπο και να υποθέτουν ότι όλοι έχουν τα ίδια ενδιαφέροντα και απόψεις, δείχνοντας τους το ίδιο περιεχόμενο. Επειδή οι αλγόριθμοι και τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης κατασκευάζονται και εκπαιδεύονται από ανθρώπους, μπορεί να υπάρχει προκατάληψη (bias) στον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζουν τις πληροφορίες σε άτομα με διαφορετικά χαρακτηριστικά (όπως το φύλο, η εθνικότητα, η θρησκεία και η χώρα). Ορισμένα συστήματα αλγορίθμων μπορούν να δημιουργήσουν προφίλ χρηστών πολύ γρήγορα και μπορεί να είναι δύσκολο να αλλάξει ένα προφίλ αφού έχει δημιουργηθεί. Για παράδειγμα, η Wall Street Journal διεξήγαγε το 2021 μια μελέτη σχετικά με το πώς οι αλγόριθμοι του TikTok κατάλαβαν τα ενδιαφέροντα των χρηστών του. Ανακάλυψαν ότι οι αλγόριθμοι παρακολουθούσαν προσεκτικά το χρόνο και τις προτιμήσεις σε κάθε βίντεο που παρακολουθούσε ένας χρήστης για να καταλάβουν τα ενδιαφέροντά του. Η εφαρμογή μπορούσε να προσδιορίσει με ακρίβεια τα κύρια ενδιαφέροντα ενός νέου χρήστη μέσα σε 30 λεπτά από την εγγραφή του, ακόμη και αν δεν είχε αναζητήσει ή προσδιορίσει αυτές τις πληροφορίες στο προφίλ του.
    Tony σκέψεις
    Όποιος χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για ρωτήστε τι ξέρει για σας? Και φανταστείτε από το παραπάνω κείμενο πώς θα χρησιμοποιηθούνε τα δεδομένα που συλλέγουν από εσάς.

  14. #149
    Senior Member
    Join Date
    Jun 2021
    Posts
    657

  15. #150
    Senior Member
    Join Date
    Jun 2021
    Posts
    657
    Μου έλεγε ο πατέρας μου αυτό συνέχεια.... Κάθε φορά που αγχωνόμουνα ....
    ''Αν είναι να ’ρθει θε να ’ρθεί αλλιώς θα προσπεράσει''

Page 10 of 13 FirstFirst ... 89101112 ... LastLast

Similar Threads

  1. Σκέψεις....
    By antzela in forum Stress, Αγχος, Φόβος, Γενικευμένη Αγχώδης Διαταραχή
    Replies: 5
    Last Post: 07-10-2019, 23:55
  2. Σκεψεις...
    By aliki23 in forum Σεξουαλικότητα, παρεκκλίσεις, σεξουαλική ταυτότητα
    Replies: 18
    Last Post: 22-10-2012, 08:33
  3. Σκεψεις
    By bandicoot in forum Ψυχώσεις & Σχιζοφρένεια
    Replies: 11
    Last Post: 30-08-2010, 23:45
  4. Σκεψεις ....
    By Empneustns in forum Ψυχολογική Υποστήριξη & Αυτοβοήθεια
    Replies: 8
    Last Post: 02-02-2010, 12:16
  5. ΣΚΕΨΕΙΣ
    By La_ViTa in forum Κατάθλιψη - Δυσθυμία
    Replies: 1
    Last Post: 17-02-2008, 22:20

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •